3 sposoby na dotarcie do klientów pomimo spowolnienia rynkowego. Część 2.

3 stycznia 2023

W dzisiejszym artykule przechodzimy do sedna naszych rozwiązań – prezentując najważniejsze metody przeciwstawienia się recesji.

Twórz angażujące treści

Po pierwsze – niemal każdy z nas spędza w Internecie coraz więcej czasu. Warto to wykorzystać poprzez prowadzenie konta biznesowego w mediach społecznościowych. Stwarzają one doskonałe warunki do tworzenia i rozpowszechniania interesujących i interaktywnych treści. Tego typu materiały prawdziwie odpowiadają na potrzeby klienta i angażują, co optymalizuje zwrot z inwestycji.

Tradycyjne formy reklamy są nie tylko droższe, ale i częściej ignorowane przez potencjalnych odbiorców, dlatego warto postawić na wspomnianą już interaktywność. Może ona przyjąć formę quizów czy ankiet, które dodatkowo dostarczą firmie wielu cennych informacji. Wiedzę tę można później wykorzystać na udoskonalenie kampanii reklamowej.

Właściwie wybierz kanały marketingowe

Recesja skutkuje cięciem kosztów reklamy. Dobrze jest zatem zdecydować się na te kanały marketingowe, które faktycznie pozwolą uzyskać zwrot z inwestycji. Szczególnie istotne wydają się tu social media oraz “płatne wyszukiwanie”. Zapomnieć nie można również o e-mail marketingu i content marketingu, które są stosunkowo tanie, ale bardzo efektywne w walce o uwagę klienta.

Celuj w branże o dużej odporności na recesję

Pewne branże są nie tylko odporne na działanie recesji, ale wręcz w jej czasie rozkwitają. Mowa tu choćby o sektorze medycznym bądź energetycznym. Do bezpiecznych branży można zaliczyć również producentów artykułów spożywczych, higienicznych i gospodarstwa domowego. Dostarczają bowiem towary, które stanowią swoistą podstawę zakupową.

Nie trzeba od razu przerzucać się na te branże, aby przetrwać spowolnienie gospodarcze. Wystarczy przeanalizować swoją ofertę pod kątem możliwości pozycjonowania odnoszącego się pośrednio do bezpiecznych specjalności.

 

Reasumując, przy odpowiednim podejściu recesja może być dla przedsiębiorstwa szansą. W jaki sposób? Dzięki tworzeniu angażujących treści, kierowaniu się w stronę bezpieczniejszych branży oraz rozsądkowi w wyborze kanałów marketingowych nie tylko przetrwasz trudne chwilę, ale wyjdziesz z nich silniejszy!

 

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania