5 porad jak zwiększyć sprzedaż dzięki mediom społecznościowym. Część 2
Zgodnie z zapowiedzią kontynuujemy nasze rozwiązania nad wykorzystaniem social mediów do poprawy sprzedaży. Poniżej kolejne wskazówki.
Wybierz określone platformy i optymalizuj
Jeśli przeszło Ci przez myśl, by próbować utrzymywać identyczną aktywność we wszystkich social media jednocześnie, wiedz że nie tędy droga. To działanie, które może okazać się wykańczające dla niejednej firmy. Bez względu na to, czy prowadzisz media społecznościowe samodzielnie, czy ktoś robi to za Ciebie – próba uczestniczenia w życiu wielu platform równocześnie będzie zbyt trudna i sprawi, że nigdzie nie będziecie działać w pełni efektywnie. Zamiast próbować znaleźć się w kilku miejscach na raz, lepiej przeanalizuj, jakie podmioty najczęściej korzystają z usług Twojej firmy i zdecyduj, które platformy będą najbardziej odpowiednie pod tym kątem. Wybierz maksymalnie dwa lub trzy social media, chyba że dysponujesz dużą ilością pracowników, którzy mogą zająć się dla Ciebie prowadzeniem ich większej ilości.
Po wybraniu platformy, będzie możliwa optymalizacja treści dla konkretnego social media, a tym samym – pozyskanie zdecydowanie większego zaangażowania. Jeśli – na przykład – koncentrujesz się na Instagramie, skup się na tworzeniu wysokiej jakości zdjęć, gdyż to właśnie przyciągnie uwagę odbiorców. Na Twitterze z kolei zdecydowanie większe znaczenie mają wysokiej jakości treści pisemne, a grafiki czy filmy są drugorzędne.
Twórz i udostępniaj treści
Marketing treści to nie tylko modne ostatnimi czasy hasło. To faktycznie działa, a efekty są widoczne również w mediach społecznościowych. Publikuj treści, które są krótkie i zabawne lub pouczające, a możesz mieć pewność, że zyskasz zainteresowanie użytkowników mediów społecznościowych. Z biegiem czasu będziesz mieć pewne treści (teksty, zdjęcia, infografiki itp.), które staną się popularne i przyciągną uwagę do Twojego profilu. Współpracuj z profesjonalistami od tworzenia treści, aby mieć pewność, że Twoja witryna jest na najwyższym poziomie.
Tworzenie treści jest pierwszym krokiem do zbudowania świetnej marki. Warto jednak pamiętać o dostosowywaniu strategii tworzenia do aktualnych problemów. Wykorzystując wysokiej jakości treści i korzystając z ciekawych podpisów na Instagramie, Twitterze i innych platformach, będziesz w stanie dostosować się do trendów i zaprezentować swoje treści znacznie większej liczbie osób.
A co z treściami tworzonymi przez użytkowników? Między innymi o tym opowiemy w kolejnym artykule.