5 porad jak zwiększyć sprzedaż dzięki mediom społecznościowym. Część 3
Przyszła pora na ostatnie wskazówki w poruszanym temacie. Ostatnie, ale oczywiście nie mniej ważne od pozostałych, ponieważ jedynie kompleksowe podejście zapewni sukces.
Promuj treści generowane przez użytkowników
Ludzie bardziej ufają swoim przyjaciołom niż firmom, bez względu na to, jak bardzo są lojalni wobec marki. Możesz to wykorzystać, zachęcając ludzi do publikowania w mediach społecznościowych treści, które promują Twoje produkty lub usługi na przykład hashtagami. Jednym z popularnych przykładów była kampania Coca-Coli „Podziel się colą…”, w której użytkownicy zamieszczali swoje zdjęcia z butelkami po napojach gazowanych. Nie musisz zaczynać od tego typu akcji – dzięki kreatywnemu marketingowi lub drobnemu upominkowi możesz zachęcić ludzi do publikowania pozytywnych informacji o Twoim produkcie lub usłudze w mediach społecznościowych. Jeśli na przykład oferujesz usługi turystyczne, zachęcanie klientów do pisania o swoich podróżach w sposób autentyczny i zabawny zapewni Ci wiarygodność wśród docelowych odbiorców. Tym samym szansa na to, że wystąpi konwersja, znacząco rośnie.
Zapewnij doskonałą obsługę klienta
Pozytywne recenzje są świetne, ale pamiętaj, że zdecydowanie częściej wystawiamy opinię, gdy jesteśmy niezadowoleni. Rozwiązaniem jest gotowość do współpracy z rozczarowanymi odbiorcami i możliwie szybkie rozwiązywanie ich problemów. Daj możliwość uzyskania informacji zwrotnej, rozwiej wszelkie wątpliwości i zachęć ich do dzielenia się swoimi przemyśleniami, dając do zrozumienia, że ich zdanie jest ważne.
Wraz z biegiem czasu, działania te sprawią, że liczba osób śledzących Twoje social media zdecydowanie wzrośnie. Do stałych klientów dojdą nowi, a Twoja firma będzie osiągać coraz większe zyski.