Wprowadzenie i powód pierwszy mamy już za sobą. Pora przejść do kolejnych, a są nimi – zaangażowana społeczność i większa widoczność w wynikach wyszukiwania.
Grupa docelowa do znacznie szersza zbiorowość od społeczności skupionej wokół danej marki, choć to właśnie z niej się wywodzi. Społeczności jest węższa i w znacznie większym stopniu podziela wartości marki, silniej identyfikując się z jej przekazem niż krąg potencjalnych konsumentów w obrębie grupy docelowej z wybranej niszy rynkowej.
Członkowie takiej społeczności zmieniają się z potencjalnych klientów w nieformalnych ambasadorów marki, promując ją wśród znajomych i rodziny. Polecają ich produkty, chętnie korzystają z oferty, wnoszą własne uwagi związane z działalnością firmy. Biorą aktywny udział w życiu marki, zamiast traktować ją jak jednorazowy sklep, w którym robi się zakupy, by po chwili o nim zapomnieć.
Aby zebrać taką społeczność należy tworzyć szczere, kreatywne przekazy, opierające się na spójnych wartościach przez nich wyznawanych.
Profile w mediach społecznościowych posiadają duży potencjał wyszukiwania. Konsumenci do nich właśnie kierują pierwsze kroki, kiedy chcą sprawdzić wiarygodność i reputację marki. Im więcej osób wchodzi w interakcje i korzysta z informacji zamieszczonych w postach, tym większa szansa, że Google doceni i nagrodzi taką markę poprzez wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Nie ma to bezpośredniego wpływu na zdobycie czołowych miejsc, jednak jest ważnym sygnałem, że działania takiej marki budzą zaufanie, a co za tym idzie przyciągają klientów.
Zainteresowanie treściami powoduje zwiększony ruch organiczny na stronie, a ten jest jednym z istotnych czynników, które wpływają na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.
Kolejne dwa powody, dla których warto zaistnieć w mediach społecznościowych, już w kolejnym artykule.