opinie o nas opinie o nas

5 powodów, dla których warto włączyć emotikony do swojej strategii marketingowej. Część 2.

19 stycznia 2023

W dzisiejszym artykule przechodzimy do sedna naszego “poradnika”. Zaprezentujemy bowiem pierwsze trzy sposoby na efektywne wykorzystanie emotikonów w marketingu.

Znajdź emotikony, które będą pasowały do Twojej firmy 

Obecnie użytkownicy mają do dyspozycji ponad 3000 różnego rodzaju emotikonów. Buźki w postach i artykułach nie powinny być przypadkowe. Do celów marketingowych można wybrać kilka takich, które staną się swego rodzaju znakiem rozpoznawczym danej firmy. Przykłady? Jeśli prowadzisz restaurację, to wykorzystaj emotikony w kształcie serwowanego przez Ciebie jedzenia. Oczywiście należy używać ich zamiennie z buźkami wyrażającymi emocje. Ważne jest też, by nie przesadzić z ich ilością i dobrze dopasować je do sytuacji.

Dostosuj styl wypowiedzi do odbiorcy

Przekaz marketingowy nie może być zbyt oficjalny. Klienci nie lubią też, gdy czują się nachalnie namawiani do skorzystania z usługi lub zakupu produktu. Zastosowanie emotikonów sprawi, że post będzie wyglądał na bardziej przyjacielski i niezobowiązujący. W ten sposób odbiorcy zobaczą, że celem firmy nie jest tylko zarabianie pieniędzy, ale także nawiązanie pozytywnej relacji z konsumentami. Emotikony skutecznie poprawiają nastrój i stanowią doskonały substytut ekspresji werbalnej. Choć taki zabieg nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z klientem, to jednak może być formą pośrednią, dzięki której odbiorcy poczują się bardziej związani z firmą.

Zmień znaczenie komunikatu przy użyciu emotikonów

Jeden emotikon może całkowicie zmienić znaczenie wiadomości. Wesołe buźki wyrażają wiele różnych emocji i sprawiają, że proste zdanie staje się trafną puentą, zabawną anegdotą lub błyskotliwym komentarzem. Jeśli napiszesz „do zobaczenia” i dodasz uśmiechniętą emotkę, to przekażesz klientom, że naprawdę cieszysz się na ponowne spotkanie z nimi. Częste używanie określonych emotek może stać się manierą, dzięki której odbiorca będzie mógł wyczuć ton Twojej wypowiedzi.

Rozważań na temat emotikonów w marketingu ciąg dalszy już niebawem. W następnym artykule opowiemy o tworzeniu własnej grafiki oraz o pewnych popularnych w social mediach ankietach.

 

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania