5 powodów, dla których warto włączyć emotikony do swojej strategii marketingowej. Część 3.

19 stycznia 2023

Kreatywne podejście do marketingu to bardzo duży atut – również w wykorzystaniu emotikonów. Co bowiem stoi na przeszkodzie, żeby stworzyć własny? A może by tak przygotować przyciągającą uwagę ankietę na Facebooku? To naprawdę działa!

Stwórz własny emotikon

Jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji – dobrym pomysłem będzie stworzenie własnej, oryginalnej emotki. Wiele narzędzi internetowych umożliwia zaprojektowanie buźki, awatara lub drobnej grafiki. Unikalne emotikony można stosować nie tylko w mediach społecznościowych, ale także na bilbordach, samochodach służbowych lub firmowej papeterii. Opracowanie unikalnej emotki to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki i zwiększenie jej rozpoznawalności na rynku.

Ankiety z emotikonami

Ankiety z emotikonami są wykorzystywane do otrzymania szybkiej informacji zwrotnej od klientów. W tym celu wybieramy 2-4 emotki, które wyrażają odmienne emocje i przypisujemy je do obrazków, które symbolizują konkretne produkty czy usługi. Teraz wystarczy już tylko poprosić odbiorców o zagłosowanie na jedną z dostępnych opcji. W efekcie klienci poczują, że mają wpływ na działalność firmy i chętnie pomogą podjąć decyzję dotyczącą wprowadzenia nowego produktu na rynek lub wybrania grafiki do promowania danej usługi. Takie głosowanie sprawdza się szczególnie dobrze na Facebooku lub Instagramie.

Czy emotikony to dobre rozwiązanie dla wszystkich firm?

Emotikony cieszą się niesłabnącą popularnością i są chętnie wykorzystywane przez firmy z różnych branż. Jednak istnieją podmioty, które powinny unikać lub znacznie ograniczyć wykorzystywanie wesołych buziek w swoich komunikatach. Są to na przykład banki, zakłady pogrzebowe, firmy reprezentujące przemysł ciężki oraz instytucje administracji państwowej.

W stosowaniu emotikonów należy zachować umiar. Nieprzemyślane użycie może spowodować, że wiadomość będzie wyglądała nieprofesjonalnie, a nawet zostanie uznana za spam. Warto pamiętać, że niektóre emotikony mają kilka znaczeń. Dlatego zawsze przed wykorzystaniem kolorowej buźki należy zrobić research i sprawdź, jak może zostać odebrana przez internautów.

 

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania