W poprzednim artykule pisaliśmy o sile pierwszego cyfrowego wrażenia, wzmocnieniu przekazu ustnego poprzez Internet oraz korelacji z SEO. Dziś zaprezentujemy kolejne powody, dla których pozytywna reputacja w sieci jest niezbędna.
Współczesnych konsumentów charakteryzuje ogromna swoboda wyboru, przez co utrzymanie ich lojalności i zaangażowania może wydawać się prawdziwym wyzwaniem. Sprawę w dużym stopniu ułatwia właśnie pozytywna reputacja marki.
Dobre doświadczenia klientów, np. wysoka jakość usług, szybka i rzetelna odpowiedź na zapytanie czy interesujące treści w social mediach, zwiększają ich skłonność do lojalności. Owocuje ona nie tylko wielokrotnymi zakupami, ale przede wszystkim rozpowszechnianiem pozytywnych opinii w sieci. Lojalni klienci stają się w ten sposób doskonałymi ambasadorami marki.
Żadna firma nie jest oczywiście odporna na kryzysy, ale pozytywna reputacja może działać niczym gaśnica w obliczu pożaru. Dlaczego? Zoptymalizowana obecność w sieci pozwala uzyskać ze strony odbiorców efektywne wsparcie. Ich dobra wola może zauważalnie złagodzić skutki szkodliwych recenzji i wpisów. Jest także odpowiednim polem do przedstawienia swojej wersji wydarzeń i klarownego rozwiązania problemów.
Pozytywna reputacja w sieci wpływa nie tylko na klientów, ale również na potencjalnych pracowników. Utalentowani specjaliści, przed podjęciem współpracy, sprawdzają swoich przyszłych pracodawców w Google, social mediach oraz na różnych portalach z recenzjami. Korzystny wizerunek jest więc niezwykle pomocny w przyciąganiu wykwalifikowanych fachowców, którzy swą wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem mogą okazać się kluczowi dla dalszego rozwoju firmy.
Już za tydzień ostatni artykuł w naszym cyklu. Poruszymy w nim kwestie związane ze zrozumieniem odbiorców i ochroną przed zagrożeniami cyfrowymi.