opinie o nas opinie o nas

Influencerzy i e-commerce – dlaczego to tak skuteczne połącznie? Część 2.

21 listopada 2023

Współpraca pomiędzy e-commerce a influencerami to szansa na zwiększenie sprzedaży poprzez autentyczność i zaangażowanie. Tego typu partnerstwo pozwala skutecznie wyróżnić się na rynku, przez co powoli staje się wręcz koniecznością. Dlaczego? Odpowiadamy w poprzednim i dzisiejszym artykule.

Wspólny rozwój

Współpraca z influencerem podejmowana jest zazwyczaj na wielu płaszczyznach. Spójrzmy choćby na materiały sponsorowane – czyli filmy, posty czy wpisy, które traktują o indywidualnych doświadczeniach influencera z danym produktem. Dla zachowania treściowej przejrzystości są one często odpowiednio oznaczone – #reklama bądź #sponsorowane. Inny model współpracy to np. marketing afiliacyjny, który nastawiony jest na wyniki. W jaki sposób? Influencerzy zyskują korzyści na podstawie sprzedaży osiągniętej poprzez udostępnianie przez nich unikalnych linków.

To jednak nie wszystko! Widzimy przypadki znacznie bardziej zaciśniętej współpracy. Mowa tu o wprowadzaniu na rynek limitowanej / nowej edycji produktów dużej marki przez znanego i lubionego influencera. Skutkuje to powiązaniem produktu z „internetową osobistością”, co wpływa niezwykle pozytywnie na autentyczność. Nic nie stoi też na przeszkodzie, żeby współpraca na tyle rozciągnęła się w czasie, by zatrudniona osoba stała się twarzą marki.

Droga do sukcesu

Jak widać – współpraca z influencerami jest bardzo korzystnym przedsięwzięciem. Wśród wielu benefitów można wymienić m.in.: zwiększenie zapamiętania marki czy wzrost ruchu na stronie / w social media, co przekłada się bezpośrednio na lepszą sprzedaż. Nie można zapomnieć też oczywiście o poprawie wiarygodności marki.

Sukces wymaga jednak przestrzegania kilku podstawowych zasad. Jakich? Nie należy nadmiernie komercjalizować influencera, ponieważ źle odbije się to na jego autentyczności. Koniecznością jest zapewnienie spójności między marką przedsiębiorstwa a marką osoby. Warto pamiętać o systematycznych badaniach dotyczących tego jak postrzegana jest promowana usługa oraz o tym, że influence marketing również jest obszarem uregulowanym prawnie (szczególnie w zakresie ujawniania informacji).

Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania