Jak przyciągać więcej lokalnych klientów do swojej firmy? Strategie marketingu cyfrowego. Część 2.

10 czerwca 2024

W poprzednim fragmencie omówiono lokalny marketing internetowy i wprowadzono w temat SEO. Teraz przybliżymy dodatkowe aspekty SEO oraz platformę Yelp.

Główne aspekty SEO

Związane jest ono z używaniem słów kluczowych w tytułach i treściach stron internetowym. Ważnym elementem są także szczegółowe opisy stron, wdrażanie przyjaznej użytkownikowi nawigacji i optymalizacją witryny pod kątem urządzeń mobilnych, ale również interesujące treści, przemawiające do odbiorców.

Google nie jest jednak jedyny. Bing, Yahoo!, Yandex i inne wyszukiwarki także mogą wyświetlać Twoją firmę w wynikach wyszukiwania, jeśli oczywiście zastosujesz się do najlepszych praktyk SEO.

Więcej niż tylko Yelp

Yelp to zaledwie jeden z wielu popularnych katalogów firmowych w Internecie, charakteryzujący się ogromną bazą użytkowników i wiarygodną platformą recenzji. Istnieje jednak wiele innych katalogów, które firmy mogą wykorzystać, aby dotrzeć do lokalnych klientów.

Jednym z najważniejszych katalogów jest Google for Business. Pozwala on firmom zarządzać istniejącymi wpisami lub tworzyć nowe, zawierające kluczowe informacje takie jak numer telefonu, godziny otwarcia, opis firmy, zdjęcia, logo, link do strony internetowej, recenzje i wiele innych.

Inne popularne katalogi, które warto uwzględnić, to Yellow Pages, Bing Places for Business, Foursquare, Superpages, eLocal i wiele więcej. Ważne jest, aby utrzymywać spójność informacji o swojej firmie we wszystkich tych miejscach oraz aktywnie dążyć do pozyskiwania recenzji, szczególnie na profilu firmy w Google. Zdobycie pozytywnych opinii może być kluczem do przyciągnięcia kolejnych klientów.

Zyskaj przewagę dzięki lokalnym reklamom w wyszukiwarce

Lokalne SEO skupia się na polepszeniu naturalnych pozycji strony internetowej poprzez optymalizację, podczas gdy lokalne reklamy opierają się na opłacaniu za widoczność poprzez wyświetlanie reklam obok wyników wyszukiwania.

Najczęściej wykorzystywaną platformą do płatnych reklam jest Google Ads, który umożliwia kierowanie reklam do konkretnego obszaru geograficznego. Można również określić słowa kluczowe do promowania strony oraz śledzić wydatki na reklamy.

Meta Ads, inna popularna platforma, pozwala na docieranie do konkretnych grup odbiorców, ich zainteresowań i lokalizacji, by przyciągnąć odpowiednich klientów dla Twojego biznesu. Reklamy w wyszukiwarkach są sposobem na szybkie zwiększenie widoczności marki, ruchu i potencjalnych klientów, w przeciwieństwie do oczekiwania na efekty działań SEO.

W kolejnym artykule odkryjesz, jak wykorzystać reputację i opinie, by zdobyć przewagę.

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania