Jak przyciągnąć uwagę klienta w 8 sekund? Część 1.

14 lipca 2022

Strona internetowa powinna zostać odpowiednio zoptymalizowana – być przyjazna dla użytkowników i robotów Google. Znaczenie ma choćby łatwa nawigacja, spójność, szybkie ładowanie czy responsywność. Istotne jest także to, aby pojawiło się wezwanie do działania, dzięki czemu internauta nie opuści witryny bez wykonywania konkretnych czynności. Trzeba pamiętać o tym, że jeśli nie przyciągnie się uwagi klienta w ciągu pierwszych kilku sekund, to niestety bardzo maleje szansa na to, że skorzysta z oferty. W Internecie jest tak wiele stron internetowych, że trzeba się wyróżnić na tle konkurencji. Pojawia się wobec tego pytania, jak skutecznie i szybko zaskarbić sobie użytkownika?

Masz tylko kilkanaście sekund

Konsument jest dziś praktycznie zewsząd otoczony reklamami – przez co trzeba mu w bardzo umiejętny sposób przekazać swój komunikat marketingowy. W przypadku Internetu kluczową kwestią jest to, aby klient kliknął w wyświetlaną reklamę, dzięki czemu zostanie przekierowany na stronę docelową. Zostały przeprowadzone badania, na podstawie których wysunięto konkretny wniosek. Okazuje się, że ludzie skupiają uwagę tylko przez kilka sekund. Dawniej było to 12 sekund, obecnie zostało już tylko 8 sekund. Powinna mieć to na uwadze każda osoba zajmująca się marketingiem i dobrać właściwą formę przekazu treści. Zadbać należy przede wszystkim o prosty komunikat, musi być on czytelny i precyzyjny. Należy wobec tego postawić na konkrety, a pisanie ogólnikowo przyczynia się do utraty zainteresowania. Użytkownikom wystarczy dosłownie chwila na stwierdzenie czy coś ich interesuje i oczywiście na podjęcie decyzji zakupowej.

Bardzo ważne są nagłówki, które przyciągają uwagę. Oczywiście podtytuły także nie są bez znaczenia, ale to właśnie nagłówek ma precyzyjnie przedstawiać konkretną wartość. Dobrze przemyślane muszą być także zamieszczone na stronie wideo i grafiki. Powinny być wysokiej jakości, spójne z oferowaną wartością, wzbudzać zainteresowanie. Nie może zabraknąć na stronie przycisku wezwania do działania, które skłania do kliknięcia.

Kolejną kwestią będzie pisanie językiem korzyści, trzeba mieć zawsze na uwadze potrzeby i oczekiwania klientów. Wymaga to stworzenia persony – dokładnego poznania wybranej grupy docelowej. Landing page powinna być spersonalizowana. Najlepsze efekty uzyskuje się dzięki dopasowaniu komunikatu marketingowego do potrzeb odbiorców, przekłada się to na wzrost konwersji. Dążyć należy do tego, aby pokazać klientowi, jakie korzyści wiążą się ze skorzystaniem z oferty.

 

Dalsze wskazówki już w kolejnym artykule.

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania