Jak zwiększyć ROI kampanii mailingowej? Cześć 3.
Czy warto segmentować listę mailową? Jaki wpływ na odbiór wiadomości mają przekazywane w niej emocje?
Segmentowanie listy e-mail
Mając bazę danych z adresami e-mail, należy podzielić listę na jak najwięcej różnych segmentów, bo każdy odbiorca ma inne potrzeby i preferencje. Wysłanie tego samego e-maila do wszystkich jest złym pomysłem i prostą drogą do zniechęcenia odbiorców, którzy mogą zrezygnować z subskrypcji i dodać nasz adres do spamu.
Podczas wysyłania wiadomości e-mail zawsze trzeba kierować się tym, czego oczekują jej odbiorcy. Podział listy na mniejsze elementy ułatwia zarządzanie poszczególnymi segmentami. Listę e-mail można segmentować po lokalizacji, dacie, klientach stałych i potencjalnych itd. Warto też tworzyć dodatkowe podsegmenty, wybierając reguły, na podstawie których doprecyzowuje się jeszcze lepiej warunki, które ma spełniać dana grupa docelowa.
Zawarcie emocji w wiadomościach e-mail
W zwiększeniu ROI pomoże dodanie do wiadomości nutki humoru czy nawet szokującej treści. Wszystko to służy zwiększeniu zainteresowania wiadomością, która ma skłonić odbiorcę do kliknięcia i zapoznania się z treścią. Trzeba wyróżnić się na tle konkurencji i setek innych e-maili znajdujących się w skrzynce odbiorczej. Ludzie lubią być pozytywnie zaskakiwani. Oczywiście nie należy przesadzać, bo uzyska się efekt odwrotny do zamierzonego. Dobry humor będzie wskazany, ale wiadomości nie mogą sprawiać wrażenia tandetnych i mało profesjonalnych. Wystarczy zabawny obrazek dołączony do wiadomości i jego personalizacja. Humoru należy używać w celu złapania odpowiedniego kontaktu z odbiorcą e-maila.
Opracowanie efektywnej kampanii mailingowej nie jest przedsięwzięciem prosty. Jest to działanie kompleksowe i wymagające odpowiedniej strategii.