Jak już napisaliśmy w poprzednim artykule – technologiczny świat ciągle się zmienia, ale pewne trendy nie opuszczą nas przed długi czas. Wśród nich na pewno można wymienić rozwój kwestii związanych prywatnością oraz marketing wpływu. Przyjrzyjmy się im nieco dłużej.
Jeszcze jakiś czas temu elastyczne podejście marketingowców do prywatności nie było niczym zaskakującym. Luźne zasady były korzystne z punktu widzenia prowadzenia kampanii marketingowych. Sytuacja uległa jednak zmianie, ponieważ ustawodawstwo oddało większą władzę w ręce konsumentów. W wyniku tego branżowi giganci – tacy jak Google czy Apple – wprowadziły ścisłe uregulowania dotyczące gromadzenia danych.
Wymaga to zastanowienia się nad sposobem pozyskiwania informacji, ponieważ kary za nadużycia w tym zakresie mogą być niezwykle dotkliwe. W naturalny sposób promuje to firmy, które specjalizują się w danych własnych (1-st party data).
W 2023 roku influencerzy nie tracą na znaczeniu. Choć wiele ludzi ma wątpliwości dotyczące ich pracy – nie ulega wątpliwości, że współcześnie są to niebywale wpływowe osoby, które mają szerokie grono odbiorów i wielu fanów. Czyni z nich to inwestycję marketingową, która naprawdę się opłaca!
Z pomocą influencerów można skutecznie poprawić wizerunek marki, zwiększyć jej świadomość, napędzić konwersję oraz zbudować pozytywne relacje dotyczące danych usług. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia budowania zaufania i lojalności. Oczywiście współpraca musi odbywać się wedle ustalonych zasad, które przyniosą korzyści obu stronom. Istotny jest też sam wybór odpowiedniego influencera, ponieważ stanie się on niejako twarzą marki.
W następnym artykule z cyklu kolejna porcja trendów. Zapraszamy do lektury.