NitroPack – najlepsze narzędzie do optymalizacji Twojej strony www!

28 października 2022

Kompleksowa optymalizacja strony internetowej to – w najprostszym ujęciu – techniczne usprawnienie witryny. Dzięki niej możemy zniwelować wiele kwestii, które wpływają negatywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania (SEO Friendly) oraz doświadczenia użytkowników. W rezultacie zwiększa się ruch organiczny i konwersja, a także poprawia się wizerunek marki. Jak widać przedsięwzięcie to przynosi wiele niezwykle istotnych korzyści, ale wymaga również dużo pracy. Na szczęście dostępne jest wiele narzędzi, z pomocą których możemy ten proces znacznie ułatwić. Jednym z nich jest bez wątpienia NitroPack!

Pamiętaj o wskaźnikach!

Jeszcze jakiś czas temu mogliśmy obserwować tendencję do prześcigania się webmasterów w umieszczaniu na stronie internetowej wizualnych wodotrysków. Uwagę odbiorcy starano się przyciągnąć poprzez wywołanie efektu “WOW” – zapominając tym samym o optymalizacji. Witryny były za tym często bardzo powolne i niezbyt intuicyjne. Czasy się jednak zmieniły i dziś królują prostota, minimalizm i funkcjonalność. Świadczy o tym choćby duży nacisk Google na wskaźniki Core Web Vitals (jakość i komfort użytkowania) podczas rankingowania wyników wyszukiwania.

Wiele niedociągnięć w projekcie można zlokalizować dzięki PageSpeed Insights. Narzędzie to dostarcza bowiem nie tylko jakościową ocenę strony, ale przede wszystkim wskazuje problemy, które warto poprawić. Wiarygodnym wskaźnikiem jest także GTmetrix, które analizuje witrynę pod kątem wydajności. W otrzymanym raporcie możemy sprawdzić jej ogólną ocenę, notę dotyczącą komfortu użytkowania czy parametry, błędy i sposoby na ich rozwiązanie.

Dodaj gazu z NitroPack!

No i właśnie w tym miejscu do gry wkracza NitroPack – narzędzie, które w sposób w pełni zautomatyzowany optymalizuje wyniki w PageSpeed Insights i GTmetrix (czy w każdym innym godnym uwagi wskaźniku). Same liczby to jednak nie wszystko, ponieważ:

  • użytkownik odczuwa realny wzrost szybkości,
  • zwiększa się możliwość uzyskania feedbacku oraz konwersji – strony wolne i nieintuicyjne są natychmiast opuszczane przez internautów,
  • obniża się CPC (Cost Perc Click), a więc spada koszt konwersji.

W jaki sposób się to odbywa? Co stoi za magią narzędzia? Przede wszystkim kompleksowość jego działania! NitroPack zapewnia:

  • kompatybilność z wieloma popularnymi hostingami, wtyczkami i usługami,
  • wykorzystanie chmury najwyższej klasy,
  • Advanced Caching Mechanism – zaawansowany mechanizm buforowania z możliwością wygaszania ważności cache,
  • Complete Image Optimization – kompleksowa optymalizacja obrazu z konwersją do WebP, adaptacyjnym rozmiarem obrazu i lazy loading,
  • minifikację i kompresja HTML, CSS i JS,
  • zindywidualizowane tworzenie krytycznych arkuszy CSS,
  • wbudowany globalny CDN (Built-in global CDN),
  • wstępne pobieranie DNS i preloading.

Warto dodać, że wszystko to po prostu działa! Wyniki osiągane poprzez wykorzystanie NitroPack są tak spektakularne, że niektórzy dopatrują się tu oszustw i teorii spiskowych. Zamiast przekrętów stwierdzono jednak uznanie giganta z Mountain View wobec szybkości i komfortowi, który ono dostarcza.

A co na to konkurencja?

Znaczący wpływ na jakość i UX strony internetowej mają technologie, których używamy do jej stworzenia. Dobre user experience prowadzi do wysokiego CWV, a te z kolei pozwala mocno zapunktować w oczach Google. Mając to na uwadze możemy w łatwy sposób porównać narzędzia optymalizujące najpopularniejszy CMS na świecie – WordPress. Wystarczy odwiedzić Core Web Vitals Technology Report, gdzie czekają przejrzyste i stale aktualizowane wykresy. Poniżej zamieszczam dwa, które przedstawiają potencjał siedmiu powszechnie stosowanych tego typu rozwiązań dla urządzeń mobilnych i desktopów.

 

No obu widzimy, że NitroPack może poszczycić się największym udziałem w sieci stron z dobrym CWV. Kolejne miejsca na podium zajmują WP Rocket i Cloudflare.

Jak zacząć? Ile to kosztuje?

Wiele osób może pomyśleć, że konfiguracja tak potężnego narzędzia będzie trudna i czasochłonna. Otóż nie! Wystarczy zainstalować i uruchomić wtyczkę. W panelu administracyjnym znajdują się podstawowe opcje konfiguracyjne, a zalogowanie się do panelu aplikacji umożliwia wgląd do statystyk, analiz i bardziej złożonych modyfikacji. Wszystko jest tu przejrzyste i czytelne.

Jeżeli chodzi o koszty – twórcy przygotowali 3 pakiety, które różnią się ilością odsłon zoptymalizowanej www oraz transferem generowanym w sieci CDN. Każda firma znajdzie więc opcję idealną dla siebie. W rozliczeniu rocznym cennik przedstawia się następująco:

Dostępny jest również pakiet darmowy, który z racji widocznych ograniczeń traktować należy raczej jako możliwość przetestowania usługi. Szczególnie, że płatne warianty charakteryzują się bardzo dobrym stosunkiem ceny do specyfikacji.

Podsumowanie

NitroPack to znakomity sposób na szybką i efektywną optymalizację strony www w przeglądarkach użytkownika. Warto dodać, że sprawdzi się ona równie dobrze w przypadku zastosowania sklepowej wtyczki WooCommerce (Woocommerce Friendly), co z pewnością zaowocuje wzrostem konwersji w każdym e-shopie. Sprawdź więcej (WWW, Facebook, YouTube) i ciesz się mocą NitroPack, bo faster means beater!

W tym miejscu warto dodać, że SEE-ME SP. Z O.O. zostało oficjalnym partnerem NitroPack. Co oznacza to w praktyce dla osób zainteresowanych usługą? Przede wszystkim pomoc przy instalowaniu i konfiguracji, zaprezentowanie zoptymalizowanych już stron oraz 5% kod rabatowy. Zapraszamy do kontaktu!

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania