Porzucone koszyki czyli dlaczego klient migruje do konkurencji. Część 3

 

Jeżeli nie chcemy stracić klienta – za priorytet musimy uznać bezsprzecznie uznać następujące kwestie:

 

Potencjalnego klienta zastajemy w stanie niepewności

 

Z psychologicznego punktu widzenia klient cechuje się immanentną niepewnością. Konsument nie może być pewny swego, aż do momentu, kiedy otrzyma zamówiony produkt, rozpakuje go i zacznie z niego korzystać. Długi czas, który upływa pomiędzy realizacją zakupu a dotarciem towaru do klienta, dodatkowo wzmaga wątpliwość i nerwowość. Klient wówczas zastanawia się, czy produkt dotrze w terminie, czy będzie uszkodzony, a nawet czy będzie spełniał jakość obiecaną przez sprzedawcę. Sprzedawcy detaliczni mogą złagodzić tę formę niepewności, stosując korzystne (z punktu widzenia konsumenta) zasady dotyczące np. gwarancji zwrotów, a także wsparcia obsługi klienta.

 

Porzucone koszyki czyli dlaczego klient migruje do konkurencji. Część 3 | Tworzenie stron | SEE-ME

Przejrzystość, intuicyjność i łatwość obsługi

 

Porzucanie koszyka może być spowodowane także nieprawidłowym interfejsem witryny. Brak przejrzystości strony online, implementacja strategii ukrytych kosztów czy nieczytelność opisów/zdjęć towarów, skłania klientów do opuszczenia strony e-sklepu. Jednym z zagrożeń w tym kontekście jest tzw. „dark nunging” – sytuacja, w której interfejs strony wprowadza użytkowników w błąd lub działa wbrew ich interesom. Przejrzystość to pierwszy krok do budowania zaufania na linii sklep-konsument. Gwarancje cenowe i udostępnianie opcji zakupów jednym kliknięciem mogą zmniejszyć ryzyko rezygnacji klienta z dokonania transakcji.

 

Bezpieczeństwo zakupów to podstawa sprzedaży

 

Prawie co piąty internauta, który porzuca koszyk, swoją decyzje tłumaczy brakiem zaufania do witryny internetowej. Taki stan rzeczy może być wywołany różnymi czynnikami. Głównym problemem jest kwestia zapewnienia bezpieczeństwa technicznego i szyfrowania. Strona, która nie korzysta np. z gwarancji bezpieczeństwa zapewnionych przez certyfikat SSL, stoi z góry na przegranej pozycji. Podobnie zresztą, jak brak czytelnych regulaminów, dostępnych w intuicyjnych miejscach witryny. Wewnętrzne oświadczenia o zapewnieniu polityki prywatności czy komunikaty o plikach cookies nie powinny być pisane żargonem czy z wykorzystaniem języka branżowego. Prowadzi to do niejasności, przez co konsument nierzadko wprawia się w zakłopotanie. Brak poczucia wiarygodności i bezpieczeństwa na stronie sklepu jest ważnym elementem, wpływającym na częstość rezygnowania z zakupów.

 

 

Nowoczesny konsument decyzje zakupowe podejmuje znacznie szybciej, w dodatku nie łączy go silna więź z konkretnymi podmiotami. Jeśli jedna firma zawiedzie jego oczekiwania, sfinalizuje swoją transakcję u drugiego przedsiębiorcy. Bez skrupułów, kilkoma kliknięciami (bądź dotykiem palca). Dlatego warto zadbać o to, aby firma sukcesywnie budowała swoją wiarygodność w sieci.

 

Porzucone koszyki czyli dlaczego klient migruje do konkurencji. Część 3 | Tworzenie stron | SEE-ME
Przychodnie Centrum

10.08.2018 Zgodnie z rozwojem naszych przychodni potrzebowaliśmy zbudować dla naszych pacjentów i kontrahentów
stronę z funkcjonalnością trójwymiarowości. Ustawiliśmy jako cel - funkcjonalność i prostotę, która ma być dopasowana do najnowszych trendów projektowania aplikacji www.

zobacz więcej
Porzucone koszyki czyli dlaczego klient migruje do konkurencji. Część 3 | Tworzenie stron | SEE-ME
Michał Moryl
- Wedding photographer.

11.12.2017 Nasza współpraca to modyfikacje i hosting dla stron i zasobów www. Z firmą see-me współpracuję od kilku lat i jestem usatysfakcjonowany wysokim poziomem oferowanych usług hostingowych i znajomości technik css.

zobacz więcej
Porzucone koszyki czyli dlaczego klient migruje do konkurencji. Część 3 | Tworzenie stron | SEE-ME
Credit Agricole

03.05.2018 W związku z organizacją przez nasze oddziały firmowego eventu,
firma reklamowa see-me zaprojektowała i zapewniła nieszablonowe
i kreatywne materiały POS.

zobacz więcej
Porzucone koszyki czyli dlaczego klient migruje do konkurencji. Część 3 | Tworzenie stron | SEE-ME
Biuro Rachunkowe
- Dorota Mirosław

Nasza współpraca rozpoczęła się od realizacji strony internetowej www.biuro-siedlce.pl dla mojego biura rachunkowego. Strona w pełni spełniła oczekiwania moje oraz Klientów.
Aktualnie korzystam z usługi pozycjonowania z pozytywnym efektem.

zobacz więcej

Projektowanie stron wwww

Pozycjonowanie

Hosting i Domeny

E-marketing

Poligrafia

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA