Na zakończenie kolejne dwie bardzo istotne zmiany w branży e-commerce, dotyczące metody organizowania / wykonywania pracy oraz prowadzenia działań marketingowych.
Rosnąca ilość korporacji decyduje się także na pracę w pełni zdalną lub możliwość częstszej pracy z domu. W tym przypadku oprócz oczywistej i istotnej kwestii zdrowotnej – w grę wchodzą również zagadnienia finansowe. Możliwość wynajmowania mniejszej powierzchni biurowej oraz znacząco ograniczone zużycie energii elektrycznej stanowią znaczącą oszczędność dla większości pracodawców. Z drugiej zaś strony – pracownicy wydają dużo mniej na (najczęściej okazjonalne) dojazdy do pracy.
Jedną z największych korzyści we wdrożeniu pracy zdalnej jest brak geograficznego ograniczenia, jeśli chodzi o poszukiwanie pracowników. Pracodawcy zyskują możliwość zatrudniania najlepszych specjalistów, którzy na co dzień mieszkają nawet kilkaset kilometrów od biura.
Firmy dążą do ograniczenia kontaktów międzyludzkich, co doprowadziło do znaczących zmian w marketingu. Tam, gdzie do tej pory za funkcje reklamowe odpowiedzialny był bezpośrednio „sprzedawca”, dziś rozkwitają zupełnie inne narzędzia. Szczególnego znaczenia nabrały strony internetowe, social media, mailing, chaty, kontakt za pośrednictwem formularza oraz rozmowy telefoniczne.
Obecnie handel elektroniczny to prawdziwa walka o klienta. Dzięki nowoczesnym technologiom (m.in. VR – innowacyjny sposób wizualizacji), firmy dążą do tego, by konsument wybrał właśnie ich produkt zamiast dobra konkurencji.
Ogólnie ujmując kwestię, można wyraźnie zauważyć, że ogólna struktura biznesu, a także branży e-commerce zmieniła się diametralnie w ciągu ostatnich miesięcy. Firmy wciąż dostosowują się i wdrażają zmiany tak, by utrzymać się na rynku i zapewnić sobie jak najlepsze przychody za pomocą dostępnych rozwiązań technologicznych.