Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w pracy zdalnej staje się powoli codziennością. SI ma potencjał w zakresie zwiększania efektywności i tworzenia innowacyjnych rozwiązań w różnych branżach – również w opiece zdrowotnej, produkcji czy finansach. Choć kwestia to nadal budzi wątpliwości – warto zastanowić się jak sztuczna inteligencja wpłynie na przedsiębiorstwa, społeczeństwo oraz prawa człowieka.
Jedną z większych zalet sztucznej inteligencji jest zdolność do poprawy dokładności i wydajności realizowanych działań. Boty i aplikacje mogą zautomatyzować prozaiczne działania z precyzją znacznie przekraczającą możliwości człowieka. Co dzięki temu zyskuje firma? To choćby szansa na optymalizację czasu, który może być wykorzystany na zadania o wyższej wartości. Prowadzi to zatem do zwiększenia wydajności operacyjnej i oszczędności kosztów.
Ponadto sztuczna inteligencja może wyręczyć pracowników w najbardziej nużących i powtarzalnych zadaniach. To właśnie takie zadania najczęściej wyczerpują i są swoistą przyczyną błędów ludzkich. SI to więc nie tylko automatyzacja procesów, ale też redukowanie ryzyka wystąpienia błędów, a co za tym idzie – ponoszenia zbędnych kosztów.
Sztuczna inteligencja zapewnia niezwykłe możliwości decyzyjne, którą skutecznie wspomagają strategię przedsiębiorstwa. W jaki sposób? Dla przykładu: wykorzystując zautomatyzowane algorytmy analiz danych – firmy są w stanie uzyskać istotne informacje na temat rynków docelowych, klientów i protokołów obsługi klienta. To łatwy sposób na modernizację dotychczasowej strategii marketingowej.
Nawet organizacja pracy w miejscach skupionych na usługach zdrowotnych może być oparta na algorytmach np. do mapowania genomu, by identyfikować choroby wcześniej niż dotychczas. Dzięki temu jest możliwe tworzenie skuteczniejszych planów leczenia (nawet przed rozwijaniem się objawów!). Oczywiście redukuje to także koszty, które ponosi się podczas testów, przy stosowaniu metody prób i błędów. Tego typu innowacje to ogromne korzyści dla ogółu społeczeństwa!
W kolejnym artykule z cyklu skupimy się na negatywnych skutkach ekspansji sztucznej inteligencji w sferze pracy zdalnej.