Personalizacja to niezwykle ważna kwestia, o której zapomnieć po prostu nie można. Nie jest to jednak jedyna technika, która pomaga małym firmom silniej zaistnieć w sieci. Kolejną są bez wątpienia klastry danych.
Masz świetne treści na stronie, ale nie widzisz wzrostu ruchu z wyszukiwarek? Tradycyjne SEO już nie wystarcza. Dziś Google promuje nie tylko pojedyncze artykuły, ale całe grupy powiązanych tematycznie treści – tzw. klastry treści. Dzięki tej metodzie możesz poprawić widoczność strony i sprawić, że użytkownicy spędzą na niej więcej czasu.
Pozycjonowanie to coś więcej niż używanie słów kluczowych. Współczesne SEO wymaga kompleksowego podejścia, które sprawia, że Twoja strona staje się eksperckim źródłem wiedzy.
To obszerny artykuł na szeroki temat, np. „Marketing dla małych firm”. Powinien zawierać najważniejsze informacje i linki do bardziej szczegółowych treści.
Są to mniejsze artykuły, które zgłębiają konkretne aspekty głównego tematu, np. „Jak prowadzić kampanię na Facebooku?” lub „Najlepsze strategie e-mail marketingu”.
Każdy artykuł powinien odsyłać do strony filarowej i innych powiązanych wpisów. To pomaga Google lepiej zrozumieć strukturę strony i podnieść jej ranking.
Budowanie klastrów treści to strategia, która nie tylko poprawia SEO, ale także zwiększa zaangażowanie użytkowników. Jeśli chcesz, by Twoja strona była eksperckim centrum w swojej branży, zacznij od dobrze zaplanowanej struktury treści.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? A choćby na kontakt z klientem w czasie rzeczywistym i transmisje online, o czym będzie traktował nasz kolejny artykuł.