Technologie immersyjne a marketing

1 kwietnia 2024

Ostatnie lata przyniosły istotne zmiany w zakresie rozwoju nie tylko sztucznej inteligencji, ale również technologii immersyjnych, takich jak rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna. Obliczenia przestrzenne, sieci neuronowe czy choćby specjalne okulary nie są frazesami wyjętymi z filmów science fiction, a nieuchronnie stają się naszą teraźniejszością. Jak wpływa to na marketing?

Potencjał technologii immersyjnych

Technologie immersyjne w marketingu nadal traktowane są w kategoriach ciekawostki i czynnika, który ma wywołać efekt „WOW”. Wydatki w tej dziedzinie jednak systematycznie rosną, co świadczy o dostrzeżeniu potencjału tego wyjątkowego narzędzia.

Dobra fizyczne są bowiem doskonałym portalem do świata cyfrowego. Jego uruchomienie wymaga jednak skorzystanie z okularów do rzeczywistości rozszerzonej. Okularów, które zdaniem wielu ekspertów w ciągu najbliższych lat mogą stać się dla nas powszechne niczym smartfony. Tego typu urządzenia zmienią nasze zachowania i pozwolą chłonąć informacje w zupełnie inny sposób. W obliczu takiej rewolucji wszelkie produkty pozbawione treści cyfrowych zejdą na dalszy plan.

Czym jest marketing figitalny?

W tym właśnie miejscu na scenę wkracza marketing figitalny. Jest to nowe podejście w reklamie, które charakteryzuje się łączeniem dóbr fizycznych ze światem cyfrowym. Kluczowym elementem takiej korelacji jest rzeczywistość rozszerzona. Do produktów, w przypadku których najlepiej sprawdzą się technologie immersyjne zaliczyć możemy, np.:

  • towary wyróżniające się i przyciągające uwagę swoim opakowaniem,
  • produkty prezentowane na wystawach online,
  • książki, gry, zabawki (możliwość wejścia w interakcje wciągające),
  • wszelkie projekty o charakterze artystycznym,
  • reklamy na nośnikach fizycznych,
  • produkty specjalistyczne / niszowe o ograniczonym zainteresowaniu odbiorców.

Jeżeli chodzi o podmioty, które powinny szczególnie zainteresować się marketingiem figitalnym – są to: agencje marketingowe, duże korporacje oraz sklepy w centrach handlowych.

Obszar zastosowania jest zatem całkiem pokaźny, prawda?

Marketing figitalny może być bardzo istotnym źródłem informacji na temat użytkownika. Mowa tu przede wszystkim o profilu cyfrowym, preferencjach i aktywności w mediach społecznościowych. Daje też możliwość poznania historii użytkowania konkretnego produktu – od ulubionych scen po częstotliwość stosowania. Przyszłość z pewnością przyniesie wiele wskaźników do analizy odbiorców, dóbr i zaleceń w kwestiach innowacji.

Podsumowanie

Reasumując, marketing figitalny należy kojarzyć nie tylko z efektem „WOW!”. Technologie immersyjne mają bowiem ogromny potencjał w aspekcie bycia kompletnym narzędziem marketingowym. Dzięki niej można choćby zmienić produkty fizyczne w punkty wejścia do konkretnych stron internetowych czy profili w mediach społecznościowych.

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania