opinie o nas opinie o nas

Zwiększenie liczby odwiedzin witryny w erze sztucznej inteligencji. Część 1.

24 czerwca 2024

W miarę tego jak rozwija się sztuczna inteligencja i Google zmierza w kierunku generatywnych wyników wyszukiwania, jest coraz trudniej zwiększać, a nawet utrzymywać, liczbę użytkowników. Aby to zrobić, właściciel witryny powinien się dostosowywać i używać nowych strategii marketingowych.

Dlaczego nie należy polegać wyłącznie na Google?

Stronę można porównać do czasopism. Wydawcy dbają o to, aby tworzyć piękne magazyny wypełnione po brzegi przydatnymi informacjami. Lecz zawsze trzeba pamiętać o umieszczeniu ich w odpowiednich miejscach, gdzie inni będą mogli je zobaczyć. W naszym przypadku są to wyszukiwarki. Czytelnicy aktywnie korzystali z nich i szukali potrzebnych informacji. Wyszukiwarka sprawdzała wówczas, co jest w magazynie i przedstawia kilka dobrych opcji. Wcześniej najskuteczniejszą i największą był Google, ale wraz z pojawieniem się generatywnej sztucznej inteligencji to bardzo szybko się zmienia. Teraz więc wyszukiwarki umieszczają robota przed kioskiem i pozwalają mu odpowiadać na pytania ludzi, zamiast pokazywać im czasopisma. A zgodnie z powiedzeniem: „Nie stawiaj wszystkiego na jedną kartę”, nadszedł czas na dywersyfikację źródeł ruchu.

Poniżej prezentujemy główne alternatywy.

Media społecznościowe

Z rosnącą popularnością mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Pinterest czy TikTok, każdego dnia przyciągają one miliardy użytkowników. Korzystając z możliwości dostarczania interesujących fragmentów zawartości, które przemawiają do potencjalnych odbiorców, możesz skutecznie promować swoją witrynę internetową. Kiedy treść odpowiada ich potrzebom i zainteresowaniom, część chętnie odwiedzi Twoją stronę internetową. Dzięki wirusowemu rozprzestrzenianiu postów – media mogą stać się głównym źródłem ruchu dla wielu stron.

Content marketing w innych kanałach

Dla niektórych przedsiębiorstw może to być właściwy czas na eksplorację tradycyjnych ścieżek sprzedaży. Potencjalne metody obejmują wsparcie lokalnych organizacji non-profit, budowanie relacji z współpracownikami oraz rozwijanie współpracy. Można na przykład zachęcić odwiedzających  do wydrukowania broszur i umieszczenia ich w różnych miejscach gdzie są ludzie, których by to zaciekawiło.

kolejnym artykule poznamy następne kanały przyciągania uwagi potencjalnych klientów.

Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania