4 filary copywritingu sprzedażowego. Część 1.

 

Copywriting sprzedażowy to nic innego, jak sztuka sprzedawania za pomocą słów. Nie ma zatem nic bardziej frustrującego niż fakt, że spędza się dużą ilość czasu i wkłada się wiele wysiłku w tworzenie treści, która nie dają odpowiedniej konwersji, nie zwiększają ruchu na stronie i nie przynoszą zysków. W praktyce stworzenie ciekawej i zachęcającej oferty nie jest jednak łatwe, a sprzedaż za pomocą słów zawsze wymaga znajomości produktu, analizy potrzeb klientów oraz poznania konkurencji.

 

Nawet jeśli samodzielnie nie tworzysz treści na strony internetowe, warto byś wiedział, jak powinny wyglądać dobre teksty. Zrozumienie podstaw skutecznego copywritingu jest niezbędne byś nie pozostawał na łasce dyrektora marketingowego lub też agencji reklamowej, z którą współpracujesz i nie musiał wierzyć innym „na słowo”. Od czego zatem zacząć, gdy nie jesteś specjalistą od copywritingu, ale chcesz poznać zasady tworzenia przekonujących treści, które wpływają pozytywnie na decyzje zakupowe klientów? Z pewnością pomocne będzie poznanie głównych filarów copywritingu sprzedażowego.

 

Po pierwsze: NAGŁÓWEK

 

Nagłówek jest bardzo istotną częścią każdego tekstu sprzedażowego, ponieważ przykuwa uwagę potencjalnych klientów i zachęca do przeczytania reszty wiadomości sprzedażowej. Dlatego powinien być przede wszystkim ciekawy. Ważne też by odwoływał się do emocji klienta. Jeśli nagłówek przyciągnie jego uwagę to tak naprawdę właśnie w tym momencie zaczyna się cała magia tekstów sprzedażowych. Aby to zobrazować, warto wyobrazić sobie w jaki sposób „działają” emocje: jak rozpacz przekształca się w nadzieję, zwątpienie w pewność siebie, a strach w odwagę. Tak właśnie powinny też „działać” nagłówki, motywujące czytelników i pokazujące, w jaki sposób ich życie może zmienić się na lepsze.

 

4 filary copywritingu sprzedażowego. Część 1. | Tworzenie stron | SEE-MEPo drugie: LEAD

 

Każda skuteczna kampania reklamowa bazuje na dobrym pomyśle, czyli obiecanej korzyści dla klienta. Pierwsze 150 do 700 słów po nagłówku jest bardzo ważne, ponieważ stanowi nie tylko przedstawienie oferty, ale przede wszystkim obietnicę dla klienta.

 

Wielu klientów czytając lead zastanawia się: „Czy to na pewno jest oferta dla mnie?”. W tym momencie zadaniem dobrego copywritera jest stworzenie takiej treści, która udowodni odbiorcy, że dany produkt lub usługa dostarczą mu właśnie tego, czego potrzebuje. Jeśli lead nie spełni takiej funkcji, to tak naprawdę nie dojdzie do nawiązania relacji i kontaktu z klientem, a kampania sprzedażowa będzie nieskuteczna.

 

 

O pozostałych filarach przeczytasz w naszym następnym artykule.

 

4 filary copywritingu sprzedażowego. Część 1. | Tworzenie stron | SEE-ME
Przychodnie Centrum

10.08.2018 Zgodnie z rozwojem naszych przychodni potrzebowaliśmy zbudować dla naszych pacjentów i kontrahentów
stronę z funkcjonalnością trójwymiarowości. Ustawiliśmy jako cel - funkcjonalność i prostotę, która ma być dopasowana do najnowszych trendów projektowania aplikacji www.

zobacz więcej
4 filary copywritingu sprzedażowego. Część 1. | Tworzenie stron | SEE-ME
Michał Moryl
- Wedding photographer.

11.12.2017 Nasza współpraca to modyfikacje i hosting dla stron i zasobów www. Z firmą see-me współpracuję od kilku lat i jestem usatysfakcjonowany wysokim poziomem oferowanych usług hostingowych i znajomości technik css.

zobacz więcej
4 filary copywritingu sprzedażowego. Część 1. | Tworzenie stron | SEE-ME
Credit Agricole

03.05.2018 W związku z organizacją przez nasze oddziały firmowego eventu,
firma reklamowa see-me zaprojektowała i zapewniła nieszablonowe
i kreatywne materiały POS.

zobacz więcej
4 filary copywritingu sprzedażowego. Część 1. | Tworzenie stron | SEE-ME
Biuro Rachunkowe
- Dorota Mirosław

Nasza współpraca rozpoczęła się od realizacji strony internetowej www.biuro-siedlce.pl dla mojego biura rachunkowego. Strona w pełni spełniła oczekiwania moje oraz Klientów.
Aktualnie korzystam z usługi pozycjonowania z pozytywnym efektem.

zobacz więcej

Projektowanie stron wwww

Pozycjonowanie

Hosting i Domeny

E-marketing

Poligrafia

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA