Obecnie marketing cyfrowy jest niezwykle ważnym narzędziem, które – do przyciągnięcia i zainteresowania docelowych odbiorców – wymaga opracowania skutecznej strategii. Jednym z jej kluczowych elementów jest bez wątpienia zastosowanie odpowiednich technik pozycjonowania (SEO), które pozwolą na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co jeszcze? Choćby odpowiednia personalizacja treści, która może znacznie poprawić efektywność podjętych działań. W najnowszym mini cyklu artykułów przedstawimy 5 błędów, których należy unikać, aby osiągnąć w tej sferze pozytywne rezultaty.
Jednym z najczęstszych uchybień popełnianych przez startupy w ramach ich strategii marketingowych jest brak jasno określonej grupy docelowej. Nowo powstałe firmy próbują dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, zamiast konkretnie zdefiniować problemy odbiorców docelowych, do których będą przecież kierować swoje produkty czy usługi.
Niestety, oparcie się na takim podejściu bardzo rzadko okazują się skutecznym rozwiązaniem. Kluczem do zwycięstwa jest zazwyczaj skupienie się na węższej grupie, co umożliwia stworzenie spersonalizowanej strategii marketingowej, która trafia precyzyjnie w potrzeby i oczekiwania odbiorców.
W jaki sposób można określić grupę docelową? Jedną z najlepszych metod jest opracowanie profili klientów, którzy mogą być zainteresowani naszymi usługami i dostosowanie strategii do każdego z nich. Taka personalizacja to gwarancja lepszego poznania konsumenta i wykreowania optymalnej dla niego oferty.
Dziś jedynie rozpoczęliśmy swoje rozważania. W kolejnym artykule przyjrzymy się kolejnym dwóm błędom – zaniedbaniom w kwestii optymalizacji SEO i automatyzacji.