opinie o nas opinie o nas

5 powodów, dla których warto włączyć emotikony do swojej strategii marketingowej. Część 1.

18 stycznia 2023

Jeszcze do niedawna emotikony były używane jedynie do prowadzenia prywatnych rozmów poprzez komunikatory internetowe. Obecnie kolorowe buźki przebojem wdarły się do różnego rodzaju komunikatów marketingowych. Zastosowanie emotki nie generuje dodatkowych kosztów i nie zajmuje dużo czasu. Jest to prosty sposób na stworzenie ciekawego przekazu, który przyciągnie klientów i zachęci ich np. do zareagowania na post. Dziś przedstawimy 5 powodów, dla których warto włączyć emotikony do strategii marketingowej firmy.

Emotikony – czym są i dlaczego warto ich używać?

Emotikony to symbole, które powstają po połączeniu ze sobą wybranych znaków interpunkcyjnych. Na ekranie komputera buźki pojawiają się w postaci grafiki, która przypomina ludzką twarz. Dzięki nim nadawca wiadomości tekstowej może wyrazić swoje emocje lub podkreślić wagę komunikatu. Istnieje wiele powodów, dla których warto stosować emotikony. W biznesie te drobne znaki graficzne mogą korzystnie wpłynąć na:

  • ilość wyświetleń wiadomości,
  • ilość polubień,
  • ilość pobrań,
  • ilość komentarzy,
  • ilość kliknięć.

 

Dodatkowo warto pamiętać, że większość ludzi to wzrokowcy, co oznacza, że w pierwszej kolejności dostrzegają obrazy, a dopiero później skupiają się na treści. Dlatego dobrze dobrany emotikon to doskonały sposób, żeby przykuć uwagę odbiorcy i odpowiednio go nastawić do prezentowanej treści.

 

Jak wykorzystać emotikony w marketingu?

 

Uśmiech w środku lub na końcu wiadomości pomoże przekazać emocje i uczucia, które są trudne do wyrażenia słowami. W efekcie tworzymy krótki i bardzo treściwy przekaz marketingowy. A dlaczego jeszcze warto używać emotek w marketingu? Odpowiedź w następnym artykule.

 

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania