Transmisje na żywo choć na początku mogą wydawać się niezwykle stresujące, warto przełamać swoje lęki i opory. Dlaczego? W odpowiedzi kolejna porcja zalet live’ów.
Jak wiadomo, wideo może zostać zmontowane w taki sposób, aby uzyskać pożądany efekt. Nieco inaczej wygląda to w przypadku transmisji live. Jej ogromną zaletą staje się bycie autentycznym, co z pewnością docenią odbiorcy. Mogą oni dzięki temu zobaczyć w danej osobie prawdziwego człowieka. Niezwykle trudno uzyskać taki rezultat nawet za pomocą najbardziej profesjonalnego posta i wysokiej jakości grafiki. Transmisje na żywo zawierają bowiem w sobie emocje, które oddziałują na odbiorców. Oczywiście nadal trzeba zadbać o to, aby pojawiło się jak najmniej błędów. Należy optymalnie przygotować się do transmisji, przygotować właściwe tło czy choćby – w miarę możliwości – wyeliminować hałasy.
Za pomocą transmisji live można zaangażować odbiorców bardziej niż przy użyciu artykułów, grafiki czy materiałów wideo. Warto wobec tego wykorzystać wielki potencjał drzemiący w tym narzędziu. Jest wiele sposobów na osiągnięcie celu. Świetnie sprawdza się zadawanie widowni pytań, aby uzyskać jakiś odzew. Transmisje na żywo pozwalają przy tym na budowanie lepszych relacji z odbiorcami.
Transmisje na żywo należy kierować do odpowiednich odbiorców – czyli swojej grupy docelowej (klientów potencjalnych i już pozyskanych). Kluczowe staje się przekazywanie treści osobom rzeczywiście zainteresowanych tematem. W przypadku transmisji dużym udogodnieniem jest możliwość zaplanowania jej z kilkudniowym wyprzedzeniem. Pozwala to trafić do szerokiego grona odbiorców i dać im wystarczająco dużo czasu na zastanowienie się – czy warto wziąć udział w wydarzeniu.
Poznaliśmy już 4 najważniejsze korzyści, które płyną z transmisji na żywo. Pozostały nam 2, a przedstawimy je już w kolejnym artykule.