SEO copywritingu jest narzędziem złożonym i wpływ na nie ma wiele różnych elementów. Podstawowymi kwestiami są odpowiednie słowa kluczowe, tytuły i nagłówki, które nie tylko zapunktują w oczach Google, ale również przyciągną uwagę czytelnika. Oczywiście wymaga to pewnej wiedzy – czego potrzebuje odbiorca, jaki jest jego cel poszukiwań. Treść to jednak nie sam tekst. Trzeba więc zadbać o odpowiednio dobrane obrazy, które wzmocnienia przekaz. Odwiedzających stronę należy powitać odpowiednim formatowaniem, niezbędne stają się też metaopisy. Nie można zapomnieć o właściwie sprecyzowanym wezwaniu do działania i umieszczeniu go w dobrze widocznym miejscu.
Teksty SEO powinny być tworzone w taki sposób, aby po ich opublikowaniu można było zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. Wysoka pozycja w rankingu przekłada się oczywiście na zwiększenie rozpoznawalności, dotarcie do szerokiego grona odbiorców i budowanie pozytywnego wizerunku. O korzyściach można byłoby pisać długo, warto wobec tego zastanowić się, jak uzyskać pożądany efekt. Mogłaby się wydawać, że napisanie dobrej jakości tekstu jest czymś stosunkowo łatwym, ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej, szczególnie jeśli ktoś nie zna wytycznych Google i oczekiwań odbiorców lub nie ma doświadczenia w tym zakresie. Kluczowe będzie wpasowanie się w zainteresowania grupy docelowej. Treści mają być przyjazne dla użytkowników i wyszukiwarek. Dostępne są także rozmaite narzędzia SEO, które pomagają w tworzeniu zoptymalizowanych treści.
Wprowadzenie do tematu mamy już za sobą – w kolejnym artykule przejdziemy więc do przedstawienia konkretnych wskazówek dla SEO copywritingu.