Jak już napisaliśmy w poprzednim artykule – jakość i ilość linków ma kluczowe znaczenie dla sukcesu SEO więc aby zbudować silny profil linków i osiągnąć lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google musisz używać skutecznej taktyki. Przyjrzyjmy się temu nieco dłużej.
Outreach, czyli proszenie właścicieli stron internetowych (w Twojej niszy lub branży) o umieszczanie linków do Twojej witryny, jest jedną z najważniejszych taktyk budowania linków. Aby była skuteczna, ważne jest, aby stworzyć przekonującą i atrakcyjną prezentację, taką, która pokaże, jak przydatne, wnikliwe i unikalne są Twoje treści.
O ile to możliwe, trzymaj się tego, aby Twój zasięg był spersonalizowany, ale profesjonalny i unikaj używania szablonów. W ten sposób skutecznie zakomunikujesz chęć ulepszenia nie tylko swojego profilu linków, ale także wartości, jaką zapewniasz odwiedzającym witrynę.
Poczta e-mail jest zazwyczaj głównym kanałem dystrybucji do budowania linków, ale można również rozważyć platformy mediów społecznościowych, zwłaszcza jeśli odbiorca jest aktywny na tych kanałach.
Wiele stron internetowych ma „uszkodzone” lub „martwe” linki zewnętrzne, które kierują użytkowników do niedostępnych lub nieistniejących stron. Takie linki mogą negatywnie wpływać na wydajność UX i SEO witryny, więc właściciele witryn zwykle szukają sposobów na ich wyeliminowanie.
Poprzez broken link building, możesz mieć nadzieję, że witryny uznają Twoje treści za „alternatywę” dla ich martwych linków. Jest to podobne do podejścia opisanego powyżej (ale z tą różnicą, że w tym przypadku Twoja prośba koncentruje się na podaniu alternatywnych linków zewnętrznych), więc obowiązują te same wytyczne, w tym podkreślanie oryginalności, trafności i przydatności nowych treści.
W kolejnym artykule opowiemy o treściach „godnych linkowania” dzięki czemu odkryjesz, jakie rodzaje treści przyciągają linki przychodzące i zwiększają autorytet Twojej witryny.