Słowo wstępu mamy już za sobą (Artykuł 1) – pora zatem przejść do konkretów, a są nimi trzy praktyczne wskazówki, które pomogą wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia kreatywnych treści.
Zacząć oczywiście należy od przejrzystości / transparentności działań w zakresie użytkowania SI. Informowanie swoich odbiorców o powodach i sposobie „zatrudnienia” tej technologii do generowania treści jest kluczowa. Dzięki niej możemy skutecznie załagodzić potencjalny strach przed brakiem autentyczności, prezentując na pierwszym planie nasze zaangażowanie w rzetelność procesów twórczych. To wzbudza zaufanie i pogłębia relacje.
Istotne jest podkreślenie faktu, że sztuczna inteligencja jest narzędziem do wzmacniania ludzkiej kreatywności. Nigdy nie można traktować jej jako zamiennika! Warto pokazać kulisy tworzenia treści, w których odbiorcy przekonają się o swego rodzaju współpracy człowieka i algorytmów. Jej wynik – ze względu na nadrzędną rolę Homo sapiens – charakteryzuje się przede wszystkim ludzkim rdzeniem.
Dobrze jest nawiązać kontakt z odbiorcami, aby z pierwszej ręki poznać ich poglądy na temat sztucznej inteligencji. W jaki sposób? Dobrym sposobem mogą być choćby ankiety czy zaangażowanie w social mediach i branżowych forach. Uzyskane informacje pozwala dostosować strategię AI do opinii i oczekiwań odbiorców.
W następnym artykule przedstawimy kolejne 3 wskazówki. Poruszymy w nich kwestię etyki, edukacji i eksponowania korzyści.