Pozytywna reputacja firmy w sieci jest dziś niezbędna na drodze osiągnięcia sukcesu. Dlaczego? Może bowiem determinować postrzeganie danej marki i być decydującym dla klienta czynnikiem decyzyjnym. Konsumenci praktycznie każdego dnia przeszukują Internet w poszukiwaniu informacji o przedsiębiorstwie i oferowanych przez nie produktach. Dlatego dobra reputacja jest tak ważna. W nowym mini cyklu przestawimy kilka technik, które pomogą utrzymać ją na właściwym poziomie.
Zautomatyzowane narzędzia do zarządzania reputacją gwarantują wszechstronne podejście i są niezastąpionym środkiem, aby zaoszczędzić czas i zasoby. Automatyzacja zadań w tym zakresie obejmuje choćby zbieranie i analizowanie opinii dodawanych w mediach społecznościowych, na witrynach z recenzjami, blogach, a nawet forach, na których toczą się dyskusje. Narzędzia tego typu można również wykorzystać do konfigurowania alertów i powiadomień o wszelkich wzmiankach o firmie w Internecie, dzięki czemu można szybko reagować na wszelkie cyfrowe ślady. Korzystając z narzędzi do zarządzania reputacją, możesz uwolnić swoich pracowników od ręcznej i powtarzalnej pracy, aby mogli skupić się na bardziej strategicznych i kreatywnych zadaniach.
Dodatkowo zautomatyzowane narzędzia pomagają w zarządzaniu ryzykiem i kryzysami, aby wykrywać i łagodzić wszelkie potencjalne lub istniejące zagrożenia dla reputacji w sieci. Mogą być wykorzystywane choćby do monitorowania i analizowania wszelkich szkodliwych treści na temat marki w Internecie, takich jak fałszywe recenzje, skargi, plotki lub skandale. Systemy te są wspomagane przez sztuczną inteligencją, która dostarcza dokładnych danych, dzięki czemu możesz podejmować decyzje w oparciu o dokładne ustalenia. Podstawą jest tu szybka reakcja, która pozwala częsta na załagodzenie sprawy przed jej eskalacją.
Zyskujemy szczegółowy wgląd w to co ludzie piszą w social mediach, blogach czy forach. Uzyskane w ten sposób informacje mogą stać się źródłem wielu inspiracji do rozwoju strategii marketingowej.
W kolejnym artykule opowiemy o weryfikacji obecności w social mediach i kwestii optymalizacji SEO.