W poprzednim artykule pisaliśmy o znaczeniu reputacji w sieci oraz przedstawiliśmy pierwszą technikę, która zmierza do jej wzmocnienia. Dziś prezentujemy dwie kolejne.
Skuteczne zarządzanie reputacją obejmuje regularne monitorowanie wszystkich firmowych kanałów mediów społecznościowych i reagowanie na komentarze. Miliony ludzi każdego dnia loguje się na Facebooka, Instagrama, Twittera, LikedIn i inne media kilka razy dziennie w poszukiwaniu rozrywki i informacji. Niemniej jednak warto rozszerzyć swoje horyzonty i być obecnym na mniej popularnych platformach. Niszowe fora również odpowiadają przecież zainteresowaniom docelowych odbiorców firmy! Aktywność na tym polu pozwoli wzmocnić obecność cyfrową i uzyskać miano autorytetu.
W jaki sposób można promować stałe zaangażowanie? Dobrą metodą jest opracowanie optymalnej strategii względem publikowanych treści. Trzeba tu pamiętać o kilku podstawowych zasadach jak aktualność, systematyczność czy wzbudzanie do refleksji. Warto postawić też na infografiki czy filmy, które w atrakcyjny sposób zapoznają potencjalnych klientów ze szczegółami na temat produktu czy usługi.
Nie zapominajmy o personalizacji interakcji. Do tego celu można wykorzystać choćby ankiety. Zebrane odpowiedzi pomogą lepiej zrozumieć zachowania zakupowe, precyzyjnie dostosować ofertę czy promocje. W rezultacie klienci poczują się wysłuchani i będą darzyć firmę znacznie cieplejszymi uczuciami. Zadowolony klient zaraża entuzjazmem innych – należy więc zachęcić go do rozpowszechniania pozytywnych opinii.
SEO odgrywa bardzo istotną rolę we wzmacnianiu reputacji firmy w sieci. Spójrzmy choćby na wysokiej jakości treści. Z jednej strony pozwalają one zwiększyć widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, a z drugiej budują zaufanie wśród odbiorców. Konieczne jest tu jednak bycie na bieżąco z branżowymi trendami, które często są tożsame z zapytaniami naszych odbiorców. Treści powinny zawierać słowa kluczowe, które zoptymalizują indeksowanie przez wyszukiwarki. Nie można też zapomnieć o tytule, metaopisie, tekstach alternatywnych oraz linkowaniach wewnętrznych.
Ważne dla SEO są także linki zwrotne, ponieważ pokazują wyszukiwarkom, że witryna ma dobrą reputację. Te same linki zapewniają społeczny dowód autorytetu i wiedzy specjalistycznej firmy i jej pracowników.
Kolejna porcja praktycznych porad już za nami. Po więcej zapraszamy za tydzień, wraz z nowym artykułem.