Marketing cyfrowy dynamicznie się rozwija – właśnie dlatego tak ważne jest to, aby osoby działające w branży e-commerce stale uzupełniały swoją wiedzę. Istotne jest to, aby stworzyć strategię, która będzie zgodna z aktualnie obowiązującymi trendami. Jest to absolutną podstawą do tego, aby objąć przewagę nad konkurencją. Warto również pamiętać, że potrzeby oraz oczekiwania konsumentów stale się zmieniają.
Jeśli interesują Cię trendy w marketingu cyfrowym na 2021 rok – koniecznie zapoznaj się z mini serią naszych artykułów. Zamieszczono w nich wskazówki, dzięki którym rozwój Twojego biznesu stanie się łatwiejszy. Niektóre trendy znane są już od lat, jednak część z nich to relatywna nowość. Istotne jest to, aby położyć nacisk na obszary, które gwarantują najwięcej korzyści.
Każde przedsiębiorstwo, które chce być widoczne w sieci powinno być obecne w mediach społecznościowych! Dobrze jest posiadać firmowe profile na kilku różnych portalach (m.in. Facebook, Instagram, Twitter) – oczywiście wymaga to sporego nakładu pracy. Nie zaleca się powielania postów, ponieważ metoda „kopiuj-wklej” działa zniechęcająco. Należy postawić na różnorodność, tak aby zmotywować odbiorców do aktywności. Wbrew pozorom nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Nie każdy posiada jednak dostateczną ilość czasu na przygotowywanie wartościowych treści – w takiej sytuacji warto jest skorzystać z usług profesjonalistów. Jest to dodatkowa inwestycja, która przynosi jednak wymierne efekty.
Na uwagę zasługuje fakt, że media społecznościowe to jednocześnie platformy handlowe. Istnieje możliwość przeprowadzenia transakcji bez przenoszenia użytkownika na oficjalną stronę sklepu. W ten sposób można skrócić czas podejmowania decyzji, a także obniżyć prawdopodobieństwo tego, że potencjalny klient się rozmyśli. Firmowe profile służą również do promowania produktów oraz usług. Dobrze jest wykazać się kreatywnością, tak aby zdobyć zainteresowanie nawet bardzo wymagających konsumentów.
Kolejne trendy w marketingu cyfrowym zaprezentujemy już w następnym artykule.