Rozwój technologiczny zachodzi dziś w tak szybkim tempie, że skuteczne nadążenie za wszystkimi nowinkami stanowi prawdziwe wyzwanie. Bardzo dynamiczna jest również sfera marketingu cyfrowego. Innowacyjne w danym roku rozwiązania, w kolejnym mogą już być uznane za przestarzałe. Zmiany nie zachodzą jednak z dnia na dzień – proces ten jest bardziej liniowy i przewidywalny. Dlatego właśnie skuteczne działania reklamowe wymagają znajomości trendów, których znaczenie odnotowuje stały wzrost. Jest to bardzo istotne, ponieważ to właśnie one prawdopodobnie zostaną z nami na dłużej.
Jeśli chcielibyśmy opisać 2023 rok w marketingu jednym słowem, to najlepszym terminem byłaby sztuczna inteligencja. Chat GPT (wraz z powiązanymi narzędziami) zmienił bowiem reguły gry. Oczywiście, nie powinien być on traktowany jako zamiennik czynnika ludzkiego. Generowane przez SI treści nie zawsze w sposób optymalny radzą sobie w „oczach Google”, pojawiają się też pewne problemy z precyzją kreowanych tekstów. Jego siła tkwi jednak w czymś zupełnie innym! Mowa tu o realizacji powtarzalnych zadań marketingowych, które do tej pory należały do obowiązków człowieka. Przeniesienie ich na AI to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale również pozytywny wpływ na motywację i psychiczny stan zdrowia pracowników, którzy zostali uwolnieni od ciężkiej i mechanicznej pracy.
Z biegiem czasu możliwości sztucznej inteligencji powinny być coraz większe, co skutkować będzie jej stałym miejscem w strategiach marketingowych nowoczesnych przedsiębiorstw.
Chociaż istniej wiele wyszukiwarek internetowych – to właśnie na wynikach w Google marketingowcom zależy najbardziej. Trudno się dziwić, ponieważ to właśnie tam odbywa się większość wyszukiwań. Gigant z Mountain View od dawna – a szczególnie po aktualizacji swojego algorytmu EAT – promuje treści, które charakteryzują się unikalnością i wysoką jakością. Dobry kontent jest więc swoistym fundamentem na drodze do osiągnięcia marketingowego sukcesu.
Kluczową rolę w optymalizacji treści pod przeglądarkę odgrywa plan SEO. Nie może on oczywiście opierać się jedynie na umieszczeniu słów kluczowych na pierwszej stronie. Może kiedyś ten trik przynosił efekt, ale w 2023 r. (i prawdopodobnie w kolejnych latach) dbać trzeba przede wszystkim o jakość. Pamiętać należy również o systematyczne w publikowaniu artykułów o charakterze cyklicznym.
Pierwsze trendy już za nami. W kolejnym artykule opowiemy o kwestii prywatności oraz roli influencerów.