Marketingowe trendy, które zostaną z nami na dłużej! Część 5.

6 listopada 2023

Ostatnio zwróciliśmy uwagę na wyszukiwanie głosowe, chatboty i autorytety – dziś natomiast czas na ostatni artykuł z cyklu.

Treści tworzone przez użytkowników

Bardzo ciekawym trendem są treści generowane przez użytkowników – UGS (User Generated Content). Z jednej stroną są one powiązane z marketingiem influencerów, z drugiej zaś stanowią pewne novum. Stanowią one bowiem materiały (najczęściej filmy i zdjęcia), które tworzone są w sposób niezależny, nieodpłatny i z własnej nieprzymuszonej woli. Charakteryzuje je niezwykle autentyczny wydźwięk, co skutkuje zwiększeniem zaufania ze strony potencjalnych klientów. Wzrost wiarygodności to również wzrost sprzedaży! Warto więc zachęcić użytkowników do tworzenia tego typu contentu.

Marketing retencyjny

Rozwój gospodarki cyfrowej ukierunkował firmy przede wszystkim na dotarcie do jak największego grona nowych klientów. Obecnie jednak potencjał nowych konsumentów jest znacznie mniejszy niż jeszcze kilka lat temu. Taki obrót spraw prowadzi do nasilenia działań marketingowych wobec obecnych konsumentów. Konsumentów, którzy zaskakują lojalnością, zaangażowaniem i aktywnością. Coraz ważniejsze staje się więc skutecznie pielęgnowanie relacji z klientem.

Podsumowanie

Kończący się już rok 2023 był bardzo istotny dla marketingu cyfrowego. Podkreślił on siłę nie tylko nowych technologii (sztuczna intelegencja), ale również social mediów, wideo oraz szeroko rozumianych treści. Narzędzia te decydują o kształcie dzisiejszej reklamy, a w kolejnych latach powinny jeszcze bardziej ugruntować swoją pozycję.

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania