Najważniejsze trendy e-commerce w 2023 roku. Część 1.

23 czerwca 2023

Ze względu na bardzo dynamiczny rozwój technologiczny biznes e-commerce cięgle ewoluuje. W wyniku tego zmianie ulega też sposób interakcji pomiędzy klientami a markami. Firmy muszą rozumieć unikalne potrzeby odbiorców swoich towarów oraz być na bieżąco rynkowymi trendami. Tylko w ten sposób można zachować konkurencyjność w postcovidowej, ucyfryzowanej rzeczywistości. Na jakie trendy warto zwrócić przede wszystkim uwagę? Odpowiadamy w nowym minicyklu.

Sprzedaż z użyciem mediów społecznościowych

W ciągu ostatnich media społecznościowe stały się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Oferują ogromne możliwości biznesowe, wśród których angażowanie klientów, obsługa w czasie rzeczywistym czy precyzyjne targetowanie to dopiero początek. Możliwość nabycia konkretnych produktów z poziomu używanego każdego dnia medium poprzez szybki i intuicyjny proces zakupowy przekonuje coraz więcej zainteresowanych na całym świecie.

Szczególnie dużą popularnością cieszy się tu Facebook Marketplace.  Z jednej strony pozwala na przyjemne doświadczenia zakupowe, a z drugiej dotarcie do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów.

Kup teraz, zapłać później

Dla wielu użytkowników przeszkodę przed dokonaniem zakupów online stanowi chwilowy brak funduszy. Rozwiązaniem tego problemu jest wyjątkowy trend technologiczny – kup teraz, zapłać później (płatności odroczone). Z jego pomocą można nabyć upragnione produkty bez wcześniejszego oszczędzania, płacąc za nie – zależnie od modelu – dopiero za jakiś czas w całości lub w prostym systemie ratalnym. Wpływa to bardzo pozytywnie na dostępność i cenową przystępność droższych towarów. Zakupy nie wymagają więc już tradycyjnych kart bądź płatności z góry. Zazwyczaj konsument ma na spłatę 30 dni.

Rozkwit tej formy płatności nastąpił oczywiście podczas pandemii koronawirusa. Stanowiła ona odpowiedź na zapotrzebowanie na elastyczne, alternatywne i bezpieczne źródło finansowania. Obecnie trend ten dalej się rozwija – przynosząc korzyści zarówno kupującemu, jak i sprzedawcy.

następnym artykule opowiemy o personalizacji opartej na sztucznej inteligencji oraz sprzedaży na żywo.

 

Telefon Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania