Mówiąc o najistotniejszych trendów w e-commerce nie można pominąć tematu rozwoju sztucznej inteligencji. Ciekawym kierunkiem jest również sprzedaż na żywo („livestream commerce”).
2023 rok upływa przede wszystkim pod znakiem rozwoju sztucznej inteligencji. Chat GPT zrewolucjonizował sprzedaż internetową i sprawił, że stała się ona o wiele bardziej efektywna. Sztuczna inteligencja może okazać się przydatna przede wszystkim w sklepach, które sprzedają w modelu dropshippingowym. Dzięki jej zastosowaniu wykonywanie opisów produktów czy realizowanie kampanii marketingowej staje się nie tylko prostsze, ale również o wiele mniej czasochłonne. Sztuczna inteligencja może również analizować popyt na poszczególne produkty, w efekcie czego ułatwia dostosowanie swojej oferty pod potrzeby konsumenckie. Normalnością stanowi też przewidywanie nawyków zakupowych.
AI coraz częściej jest również wykorzystywana w celu obsługi klienta. Asystenci głosowi mogą bowiem ułatwiać konsumentom znalezienie upragnionego produktu, a także rozjaśnić ich potencjalne wątpliwości. Chatboty pozwalają utrzymać zaangażowanie konsumenta podczas całego procesu zakupowego
Lata temu stałe miejsce w telewizyjnych ramówkach posiadały programy zakupowe. Znacznie nowocześniejszą i bardziej przyjazną dla użytkownika wersją takich działań jest właśnie handel na żywo. Sprzedaż opiera się tu na korzystaniu z platformy internetowej, na której prezentowane przez hosta są określone produkty. Zainteresowani mają możliwość ich kupowania w czasie rzeczywistym, podczas transmisji live – często w specjalnie przygotowanych promocjach.
Dzięki transmisjom sklepy mogą nie tylko zwiększyć sprzedaż i dynamicznie prezentować towar, ale również natychmiast odpowiadać na pytania i opinie klientów. Z pomocą handlu na żywo możliwe jest więc nawiązanie pozytywnych relacji na linii sprzedawca-kupujący.
Jakie trendy pojawią się w kolejnym artykule? Będą to: progressive web i łańcuch dostaw.