Dziś ostatni artykuł z naszego mini cyklu (Artykuł 1, Artykuł 2) poświęconego tegorocznym trendom w e-commerce. Zgodnie z zapowiedzią skupimy się dziś na dwóch zagadnieniach – progressive web i łańcuchu dostaw.
Firmy dążące do rozwoju w branży e-commerce powinny zainwestować w progressive web. Na czym to polega? Jest to tworzenie stron internetowych, które działają w oparciu o nowoczesne technologie, dzięki czemu oferują doświadczenia bardzo podobne do natywnych aplikacji mobilnych. Charakteryzują się doskonałą responsywnością, wysokim stopniem zaangażowania użytkowników oraz przejrzystością i intuicyjnością. Działają bez problemowo na każdym systemie (bez znaczenia czy mamy urządzenia z Androidem czy iOSem), co zapewnia szerokie grono potencjalnych odbiorców. Ich ogromną zaletą jest także – tak istotna w dzisiejszych czasach – szybkość ładowania.
Łańcuch dostaw to specjalny proces, który obejmuje kompleksową realizację zamówienia. Zaczyna się on od miejsca wytworzenia danego produktu, a kończy na miejscu jego konsumpcji. Jest to specjalna sieć połączeń, która umożliwia efektywny przepływ towarów, usług i informacji. Współcześnie do optymalizacji łańcucha dostaw wykorzystuje się sztuczną inteligencję. W jaki sposób? Wspiera ona w przewidywaniu popyt, generowaniu zapasów, tworzeniu wydajnych projektów sieci i identyfikowaniu błędów.
Efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw jest niebywale istotne, ponieważ usprawnia niemal wszystkie kluczowe do przedsiębiorstwa procesy.
Branża e-commerce jest obecnie w rozkwicie. Jej ekspansja zmusiła firmy do rozwoju i dostosowania się do dynamicznych trendów technologicznych. Odpowiednie podejście może zagwarantować przewagę nad konkurencją, a nawet pewne zrewolucjonizowanie procesów zakupowego.