W poprzednim artykule pisaliśmy o skupieniu na prawdziwych wartościach, wielozadaniowości oraz dawaniu czegoś od siebie. Dziś zaprezentujemy kolejne 4 wskazówki w zakresie skutecznego wzmocnienia marki.
Promowanie własnej marki jest niezwykle ważne. Należy jednak pamiętać, że puste przechwałki mogą bardzo mocno zniechęcić odbiorców. Warto więc pokazać swoje umiejętności w danej dziedzinie. Udostępnienie dowodów wysokojakościowej pracy to doskonały sposób na rozpowszechnienie informacji o marce. Szczególnie jeżeli potwierdzą ją rekomendacje ze strony zadowolonych klientów.
Tendencja do budowania marki w oparciu o treści cyfrowe nie jest dziś niczym zaskakującym. Pamiętajmy jednak, że elementy offline są niezwykle korzystne dla zwiększenia wiarygodności marki. Klienci nadal cenią sobie możliwość spotkania twarzą w twarz i poznania osoby, z którą podejmują współpracę. Warto też brać udział w eventach, rozmawiać z mediami czy tworzyć tematyczne szkolenia. Wyjście z Internetu do ludzi to naprawdę dobra opcja!
Autentyczność jest dla odbiorców niezwykle ważna. Wyidealizowane i niezgodne z rzeczywistością wizje nie zaskarbią marce uznania, a wręcz przeciwnie – spowodują postrzeganie jej w kategoriach karykatury. Nie ma sensu wpasowywać się na siłę w wyobrażenia innych, bo czar w pewnym momencie pryśnie, a marka wyląduje na czarnej liście wśród wielu odbiorców. Prawda przyciąga najskuteczniej.
Organiczne zwiększenie liczby odbiorców jest procesem długofalowym i długoterminowym. Nagradzana jest tu konsekwencja i systematyka pracy. Skupienie się jedynie na szybkiej produkcji treści w mediach społecznościowych może zaowocować jedynie doraźnym sukcesem. Content „wypluwany maszynowo” ma znacznie mniejszą wartość niż teksty, które powstają w oparciu o obserwacje potrzeb i problemów odbiorców.
W następnym artykule będziemy kontynuować temat, przedstawiając kolejne sposoby na wzmocnienie marki.