Za nami już dwa artykuły z cyklu (Artykuł 1, Artykuł 2). Dziś ostatnia część, w której opowiemy choćby o pozabranżowej współpracy czy znaczeniu reprezentacji. Nie zabraknie też poruszanych już aspektów dotyczących treści i wartości marki.
Warto jest podjąć współpracę z osobami spoza własnej branży. Wzajemne uzupełnienia się „różnych” twórców to bowiem naprawdę dobry krok na drodze do zwiększenia zasięgów. Przy wyborze należy jednak kierować się nie tylko popularnością potencjalnego partnera, ale przede wszystkim autentyczną wartością jego pracy oraz oczekiwaniami swoich odbiorców.
Biznesowa prezentacja jest również bardzo istotna w kontekście wzmacniania marki. Korzystnie jest organizować wystąpienia, pisać i publikować artykuły w znanych publikacjach czy serwisach oraz w sposób profesjonalny udzielać się w social mediach. Podczas wspomnianych aktywności i spotkań z klientami należy zadbać o swoją aparycję oraz słownictwo. Gra jest warta świeczki, ponieważ budowa pozycji branżowego lidera to gwarancja autentyczności i zaufania.
Nikogo nie powinno dziwić, że unikalne teksty, zdjęcia czy grafiki o wysokiej jakości wykonania podnoszą poziom każdej marki. Ich odpowiednia realizacji wymaga jednak pozyskania nowych umiejętności bądź skorzystania z pomocy specjalistów, co wiąże się z koniecznością pewnych inwestycji. Za zwrot z nich uznać można poprawę zaangażowania odbiorców oraz zwiększenie autorytetu na rynku.
Media społecznościowe to świetne narzędzie do budowania świadomości marki. W aspekcie kultywowania trwałej relacji dobrze jest postawić także na inne kanały, które uzupełnią strategię. Dobrym przykładem jest newsletter. Post na wall’u może być przypadkowo pominięty, ale wiadomość wysłana do subskrybenta zawsze trafią do celu.
W jaki sposób można przyciągnąć swoją publiczność idealną? Pomocne w osiągnięciu tego celu jest zidentyfikowanie podstawowych wartości oraz konsekwentne ich wyrażanie w zachowaniu i publikowanych treściach. Warto pokazywać tu swoją misję czy stawać w obronie czegoś, co daje pracy głębszy sen. Wspólne przekonania i autentyczność bardzo ściśle łączą z odbiorcami / klientami. Co jeszcze? Posiadanie własnej niszy, zapewnienie pożądanych zasobów, przeprowadzenie wymarzonych zasobów oraz zwrócenie uwagi na szczegóły pomijane przez innych… To wszystko pozwoli się wyróżnić i zaspokoić potrzeby niezaspokojone. Marka staje się wtedy niezastąpiona, a przy tym jej fundamenty ciągle stanowi pasja.
Reasumując, budowanie silnej marki wymaga podejścia wielowymiarowego. Różne sposoby dostarczania wartości pozwalają dotrzeć do fanów, którzy będą zaangażowani i wzbogaceni działalnością firmą.