Aby marka odniosła sukces w swojej branży, powinna cechować się nie tylko sporą wiedzą i doświadczeniem, ale również otwartością na współpracę z szeroko pojętymi twórcami. W dobie dynamicznego rozwoju technologicznego techniki marketingowe przyjmują zupełnie inną formę niż przed laty. Współcześnie szczególnie rekomendowany jest marketing z wykorzystaniem mediów społecznościowych oraz ogólnie Internetu. Ma on szerokie spektrum walorów i zdecydowanie ułatwia osiągnięcie sukcesu.
Niezależnie od branży, w jakiej specjalizuje się dana firma, kluczowym aspektem zawsze jest dobra reklama i zachęcenie klienta do wyboru konkretnych dóbr bądź usług. Reklamowanie na własną rękę zazwyczaj jest jednak nieskuteczne, ponieważ większość marek nie ma wystarczającej wiedzy albo zasięgów, by skutecznie wypromować się na rynku. Dlatego też wiele z nich korzysta ze wsparcia twórców, którzy swoją popularność zdobyli przede wszystkim za pośrednictwem Internetu. Stanowią oni poszukiwany zasób, który zapewnia autentyczną, celową i identyfikowalną obecność online. Swoją wyjątkowość zawdzięczają wysokiej kreatywności, produktywności i zaangażowaniu dla społeczności.
Nowocześni twórcy zazwyczaj działają na różnych platformach. Na swoją renomę pracują nie tylko poprzez Facebooka, ale również przez Instagrama, YouTube’a czy Twitcha. Szczególne znaczenie w ostatnich latach zdobył jednak marketing z wykorzystaniem Tik Toka. Platforma ta w mgnieniu oka zyskała wielu zwolenników, a możliwość zamieszczania na niej krótkich i zwięzłych filmików sprawiła, że stała się ona idealnym miejscem do promowania własnych usług.
Rola twórcy ciągle ewoluuje. Obraz tradycyjnego influencera odchodzi do lamusa, a jego miejsce wkracza wizerunek osoby znacznie bardziej przystępnej, autentycznej i niekojarzącej się powszechnie z nieosiągalnym stylem życia i nierealnymi wymaganiami. To odpowiedź na oczekiwania społeczności, która stawia na wzajemną bliskość ze swoim idolem. Współczesny twórca nie wywołuje podziałów i negatywnych odczuć. Jego cel jest zgoła odmienny – łączenie społeczności.
Droga do stania się popularnym twórcą na przestrzeni lat uległa znacznemu skróceniu. Potrzeba „jedynie” umiejętności opowiadania historii, sprzętu (wystarczy praktycznie smarfon) i wyboru odpowiedniego dla siebie medium. Barierę wejścia szczególnie obniżył TikTok, który stawia na krótkie treści wideo.
Możliwości to jednak nie wszystko. Oprócz zaczerpnięcia z kreatywnego źródła twórców – należy odpowiednio podejść do współpracy z nimi. W jaki sposób? Odpowiedź już w następnym artykule.