Nie trzeba nikogo przekonywać, że doświadczenia klienta mają zauważalny wpływ na Twój biznes. Poprawa jakości obsługi to skuteczny sposób na uzyskanie wzrostu w zakresie zadowolenia i utrzymania klienta, a także samej sprzedaży. Automatyzacja oczywiście wpisuje się w tę zależność, ponieważ zapewnia spersonalizowaną, natychmiastową i stale kontrolowaną obsługę. Przykłady? Najpowszechniejsze zadania dotyczą tu z pewnością wysyłania: przypomnień o umówionych spotkaniach, faktur, próśb o recenzje czy rekomendacji.
Z automatyzacją masz pewność, że nikt z członków zespołu nie zapomni o tego typu czynnościach! Współpracownicy będą więc mogli skupić się na istotniejszych dyspozycjach, a sprzedaż zwiększy się bez konieczności podkręcenia nakładów na reklamę. Brzmi świetnie, prawda?
Automatyzacja cyklu życia klienta składa się z 3 zasadniczych faz. Mowa tu o zbieraniu potencjalnych klientów, ich utrzymaniu oraz tworzeniu fanów.
Pierwsza ukierunkowana jest oczywiście na przyciągnięcie uwagi preferowanych odbiorców oraz uzyskanie zgody na kontakt. Ważną rolę odgrywa tu oczywiście targetowanie użytkowników według określonych kryteriów, np. płeć, wiek, lokalizacja, hobby. Nie można zapomnieć również o zdobyciu ich zainteresowania atrakcyjnymi treściami oraz przechwyceniu informacji za pomocą formularza kontaktowego.
Pozostałe fazy omówimy już w kolejnym artykule.