opinie o nas opinie o nas

Znaczenie automatyzacji cyklu życia klienta dla Twojej firmy. Część 2.

4 grudnia 2023

poprzednim artykule wyjaśniliśmy znaczenie automatyzacji oraz przedstawiliśmy jej pierwszy etap. Dzisiaj przyjrzymy się dwóm kolejnym – utrzymaniu klienta i tworzeniu fanów.

Utrzymanie klienta

Ten etap pozwala utożsamić oferowany przez Ciebie produkt bądź usługę za oczywisty i najlepszy wybór w oczach przyciągniętych wcześniej klientów. Jak zacząć? Warto choćby zaangażować ich poprzez wykorzystanie zautomatyzowanej kampanii z ciekawą, wyróżniającą się, korzystną ofertą. Automatyzacja pomaga również przy zamknięciu sprzedaży i komunikowaniu kolejnych kroków w całym procesie.

Można stworzyć atrakcyjną kampanię powitalną i podzielić listę klientów według określonych kryteriów na segmenty. Pozwoli to na pielęgnowanie relacji za pomocą spersonalizowanych wiadomości mailowych.

Tworzenie fanów

Kolejna faza – niestety często pomijana przez małe firmy – to tworzenie fanów. Jak to osiągnąć? Poprzez wywiązywanie się ze zobowiązań wobec klientów, zapewnienie dodatkowej wartości, pobudzania zaangażowania, zachęcanie klientów do polecania Twojej marki. W rezultacie zyskujemy lojalność i zaufanie konsumentów oraz partnerów, którzy z pewnością przekażą swoje rekomendacje dalej.

Konsekwentne monitorowanie, spersonalizowane dostarczanie produktów i usług społeczności, wysyłanie odpowiednich komunikatów – automatyzacja cyklu życia naprawdę zdecydowanie ułatwia podróż klienta praktycznie na każdym etapie.

Kiedy skonfigurować automatyzację cyklu życia klienta?

Na podjęcie działań w tym zakresie nigdy nie jest za wcześnie! Automatyzacja najskuteczniejsza jest jednak, gdy posiadasz już pokaźną listę kontaktów i sprawdzony sposób na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Dlaczego? W pewnym momencie może dojść do sytuacji, gdy uważasz, że masz więcej klientów niż możesz obsłużyć. Nie jesteś w stanie zapewnić również wszystkim indywidualnych odpowiedzi. Tracisz wtedy klientów, a Twój zespól ma blokowany dalszy rozwój. Jak sobie z tym poradzić? Właśnie poprzez odpowiednią automatyzację cyklu.

 

Automatyzacja to recepta na znacznie lepsze zarządzanie czasem. Zamiast poświęcać go na jednorazową i mechaniczną komunikację z klientem – możesz zająć się bardziej innowacyjnymi kwestiami lub spędzić więcej chwil z bliskimi.

Formularz kontaktowy
×

    Nasz zespół codziennie pracuje na Twój sukces!!!

    Wyślij zapytanie

    Napisz do nas, a przygotujemy dla Ciebie ofertę i najlepszy plan działania