Omówiliśmy już 3 powszechne błędy w marketingu cyfrowym (Artykuł 1, Artykuł 2) – dziś kolej na 2 następne. A będą to…
Jednym z największych wyzwań, z którymi borykają się w szczególności nowe firmy, jest brak zaufania ze strony klientów. Start-upy nie posiadają bowiem wieloletniej historii ani ugruntowanej pozycji na rynku, co utrudnia im przyciąganie odbiorców. Jak można sobie z tym poradzić? Należy od samego początku włączyć do swojej strategii marketingowej społeczny dowód słuszności.
Przed wyborem nieznanej marki zdecydowana większość konsumentów będzie poszukiwało na jej temat opinii. Warto mieć tu na uwadze i umieszczać na stronie internetowej recenzje i referencje. Dzięki temu możemy w prosty sposób zwiększyć konwersję.
Ciekawym pomysłem jest również współpraca z influencerami. Cieszą się oni zaufaniem swoich fanów, co można wykorzystać w strategii marketingowej. Powołując się na badania można stwierdzić, że aż 45% klientów w wieku od 18 do 34 lat próbowało produktów polecanych przez mikroinfluencerów, a 27% zdecydowało się nawet na zakup bezpośrednio po zobaczeniu postu. To robi wrażenie, prawda?
Praca nad optymalną strategią marketingową nie jest procesem jednorazowym, od którego można odejść i więcej nie wracać. Całe przedsięwzięcie powinno charakteryzować się długofalowością oraz gotowością do regularnych zmian i udoskonaleń.
Nawet najbardziej udana strategia marketingowa wymaga aktualizacji. Pojawiają się przecież nowe trendy czy spostrzeżenia. Nie śpi także konkurencja. Nieodzownym elementem pracy muszą być więc okresowe przeglądy oraz określanie S.M.A.R.T. celów – celów marketingowych, które są konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne i czasowe.
Opracowanie strategii marketingu cyfrowego jest wyzwaniem dla każdej firmy. Kierując się wskazówki z naszego minicyklu można uniknąć najbardziej typowych pułapek, co znacznie zwiększy skuteczność prowadzonych działań.