Na zakończenie – 3 kolejne wskazówki, które pozwolą lepiej zoptymalizować pisane teksty. Opowiemy o różnorodności, pozycji zero i CTA.
Podczas tworzenia tekstów należy postawić na różnorodność. Kluczowe jest oczywiście to, aby podane informacje były wartościowe dla odbiorcy, unikalne i ciekawe. Trzeba jednak pamiętać o tym, że czytelnicy dość szybko się nudzą. Nie będą skłonni do wczytywania się w długi tekst składający się z samych liter. Powinno się urozmaicić treść za pomocą danych liczbowych, wykresów i grafik. Wszystko to zwiększa atrakcyjność, ułatwia odbiór i ma korzystny wpływ na pozycjonowanie.
W przypadku publikacji treści istotne jest, aby dzięki niej możliwe stało się uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pierwsza strona jest kluczowa, ale dążyć powinno się do pozycji zero. Oznacza to znalezienie się witryny ponad wynikami wyszukiwania – wraz z wyświetleniem fragmentu tekstu. Dla internauty jest to wyraźny sygnał, że znajdzie na stronie to czego szuka. Pierwsze trzy pozycje w wynikach wyszukiwania najlepiej odpowiadają na wpisane zapytania.
W każdym tekście SEO warto zamieścić wezwanie do działania. Ma to na celu skłonienie czytelnika do konkretnych czynności. Oczywiście CTA musi zostać odpowiednio sformułowane i znajdować się we właściwym miejscu. Pamiętać należy przede wszystkim o tym, aby wezwanie do działania było bezpośrednie, precyzyjne i konkretne. Przycisk CTA ma być elementem skupiającym uwagę odwiedzających. Powinien być widoczny już na stronie docelowej.
W naszym mini cyklu (Artykuł 1, Artykuł 2) przedstawiliśmy 7 praktycznych wskazówek, które powinny rozjaśnić i ułatwić SEO copywriting. Życzymy przyjemnej i owocnej optymalizacji publikowanych na stronach www treści.