W dzisiejszym artykule zakończymy temat humanizacji procesu zakupowego (Artykuł 1, Artykuł 2). Ostatni aspekt dotyczy odwołania się do emocji i budowania relacji z klientem.
Nie jest niczym nowym stwierdzenie, że zyskanie przewagi w branży sprzedaży online wymaga wyróżnienia się na tle konkurencji. Można to zrobić choćby poprzez oddziaływanie na emocje – zaskoczenie lub wzbudzenie zachwytu. Pomocne w tym będą innowacyjne rozwiązania w zakresie interakcji konsumenckich, np. zwiększenie udziału interakcji, które wyrywają się ze schematów i wzbogacone są o prawdziwie ludzki charakter.
Fantastycznie sprawdza się dołączenie do zamówienia odręcznej notatki pozostawionej przez osobę pakującą. Może być to pozdrowienie, życzenie dobrego użytkowania danego produktu czy po prostu notka informacyjna, że „paczkę przygotował dla Ciebie” i podpis. Ciekawą opcją jest dorzucenie gratisów, które nie do końca są spójne z właściwym zamówieniem, ale odbiera się je jako bardzo miły gest. Może być to próbka herbaty bądź cukierek. Mała rzecz a naprawdę cieszy.
W przypadku biznesu o charakterze gastronomicznym warto zadbać nie tylko o smak, ale również o prezencję dań. Niech po otwarciu pudełka klient będzie uśmiechnięty i zadowolony.
Wykorzystuje się również spersonalizowane kody QR, dzięki którym w przystępny i atrakcyjne sposób dostosowujemy ofertę do każdego klienta.
Wszystko to zmierza nie tylko do bezpośredniego zyskania przewagi, ale przede wszystkim do zbudowania więzi z klientem.
Humanizacja procesu zakupowego jest dziś zagadnieniem, którego nie powinno się lekceważyć. Zmęczenie wszechobecną cyfrowością daje duży potencjał w kwestii wyróżnienia się, zyskania przewagi i zbudowania lojalnej, zaangażowanej społeczności.