Jakie są kolejne możliwości i ograniczenia SI w kwestii optymalizacji sprzedaży w biznesie? Odpowiedzi w dalszej części artykułu.
Klient dzwoniąc czy korzystając z formularza kontaktowego często powołuje się identyfikację wizualną produktu. Nie jest to jednak normą, gdyż zdarza się, że zainteresowany jest np. czymś, co powinien spróbować zgodnie z rekomendacjami znajomych. Ważny jest również aspekt przyczyny, celowości robienia zakupu. Warto więc nakierować rozmowę na tor, który umożliwi poznanie i natychmiastowe reagowanie na potrzeby, a przede wszystkim uczucia klienta. W ten sposób transakcja staje się łatwiejsza do sfinalizowania, a my budujemy relację (więcej o budowaniu relacji w poprzednim artykule) i zwiększamy prawdopodobieństwo powtarzalności zakupu. Aktualnie jest to poza zasięgiem sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja to narzędzie, które pozwala szybko analizować dane w oparciu o istniejące modele. Może to posłużyć choćby do osiągnięcia autentyczności w rozmowie z klientem. W jaki sposób? Wyobraźmy sobie sytuację, że chcemy porozmawiać z interesantem o aktualnościach z jego branży. Nie jesteśmy w stanie przeczytać „wszystkiego” na temat tego co dzieje się teraz na rynku, ale możemy skorzystać z pomocy SI. Poprzez zastosowanie odpowiednich filtrów uzyskamy idealny zestaw materiałów do prowadzenia profesjonalnej i autentycznej konwersacji, pozbawionej treści o charakterze tendencyjnym.
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywane do automatyzacji obsługi klienta poprzez wszelkiego rodzaju chatboty. Dzięki temu użytkownicy otrzymują odpowiedzi na swoje pytania praktycznie natychmiastowo. Całodobowe wsparcie zwiększa zadowolenie klienta oraz prowadzi do lepszej konwersji, a same automatyczne odpowiedzi są coraz mniej odróżnialne od tych udzielonych przez człowieka.
Oczywiście są to tylko przykłady, których kolejna porcja pojawi się już w następnym artykule.