Trudno mówić o lojalności wobec marki, jeśli oferuje się słabej jakości produkty lub usługi. W ten sposób można szybko stracić pozytywny wizerunek, a negatywne opinie niestety bardzo szybko się rozprzestrzeniają (społeczność robi swoje). Nawet najdroższa reklama przygotowana przez profesjonalistów będzie stratą pieniędzy, jeśli nie zadba się o dobrą jakość asortymentu. Media społecznościowe to potężne narzędzie reklamowe, ale trzeba też liczyć się z tym, że niezadowoleni klienci podzielą się swoją frustracją. Marka sama się obroni, jeśli klient otrzyma wartościowy produkt. Istotne będzie to, aby oferta była dopasowana do potrzeb i oczekiwań klientów. Jeśli wszystko spełni wymagania, to można liczyć na odniesienie sukcesu. Wysoka jakość zawsze powinna być kwestią priorytetową dla każdej firmy. Zostanie to szybko docenione. Klienci nie będą mieli bowiem powodu do tego, aby szukać czegoś lepszego w innym miejscu. Jest to wobec tego skuteczny sposób na zwiększenie lojalności do marki.
Oczywiście wysoka jakość nie może dotyczyć wyłącznie produktów lub usług. Trzeba też zadbać o nienaganną obsługę klienta. Jest ona niezwykle ważna i może nawet zdecydować o konwersji zakupowej. Jeśli ktoś nie będzie zadowolony z obsługi – niestety wpłynie to negatywnie na wizerunek marki i wręcz do niej zniechęci. Zadbać należy o fachowe doradztwo oraz szybkie i rzetelne udzielenie odpowiedzi na pytania zadawane przez klientów. Nie dotyczy to jednak wyłącznie zapytań wysyłanych poprzez formularz kontaktowy. Wiadomości e-mail i kontakt telefoniczny to jedno, ale trzeba również pamiętać o odpowiadaniu na komentarze i wiadomości w mediach społecznościowych. Jest to oczywiście czasochłonne i generuje dodatkowe koszty, ale warto zainwestować w sprawną obsługę klienta. Pozwoli na stworzenie lojalnej bazy użytkowników. Należy dążyć do tego, aby rozwiązywać jak najszybciej problemy, z którymi zgłaszają się klienci. W przeciwnym razie będą sfrustrowani i zniechęceni do zaangażowania się w markę. Szybkość i jakość to podstawa w przypadku!
Już niebawem powiemy więcej o przejrzystości oraz programach lojalnościowych. Zapraszamy!